2011 böjti időszakában, a Magyar Nemzeti Galériában a Munkácsy Krisztus-trilógiája címmel létrejövő időszaki kiállításhoz csatlakozva felekezeti tárlatvezetés-sorozatot indított az Asztali Beszélgetések Kulturális Alapítvány. A sorozat célja az volt, hogy a történelmi keresztény felekezetek részéről olyan szubjektív tárlatvezetések jöjjenek létre, amelyek az adott felekezet spiritualitását tükrözve értelmezik Munkácsy Krisztus Pilátus előtt, Ecce Homo és Golgota című alkotásait. A hétrészes sorozathoz egyházi vezetőkön kívül zenészek is csatlakoztak, akik a görög katolikus, római katolikus, evangélikus és református böjti egyházzenét mutatták be. Így fellépett Szvorák Katalin Kossuth-díjas énekművész, a Szent Efrém Férfikar Bubnó Tamás Liszt-díjas karnagy vezetésével, az Evangélikus Hittudományi Egyetem énekkara Kinczler Zsuzsa vezetésével és Finta Gergely orgonaművész közreműködésével, valamint Gryllus Dániel Kossuth-díjas zenész. Tolcsvay László Erkel-díjas zenész, Sáfár Mónika énekművész és Tóth Sándor énekművész a Magyar Miséből adtak elő részleteket, míg Szakcsi Lakatos Béla és Vukán György Kossuth-díjas zongoraművészek Munkácsy trilógiája alapján a helyszínen improvizáltak.
A Luther Kiadó jóvoltából idén húsvétra „Elvégeztetett” – Felekezeti tárlatvezetések Munkácsy Mihály Krisztus-trilógiájánál címmel jelent meg az a kötet, amely az egyházi tárlatvezetések szerkesztett változatát tartalmazza. Így olvashatóvá vált Beer Miklós katolikus püspök, Fabiny Tamás evangélikus püspök, Gáncs Péter evangélikus püspök, Jelenits István piarista szerzetes, Kocsis Fülöp görög katolikus püspök, Szabó István református püspök és Ternyák Csaba katolikus érsek szubjektív tárlatvezetése, továbbá Zászkaliczky Zsuzsanna művészettörténész elemző tanulmánya.
A rendezvényekről és a trilógia részleteivel gazdagon illusztrált kötet – Fehér Katalin, Kalocsai Richárd, Kiss Tamás, Kondella Mihály és Magyari Márton fotóinak köszönhetően – hűen visszaadja azt a hangulatot, amely a tárlatvezetéseken átélhető volt, továbbá bevezeti az olvasót vizuális síkon is a trilógia egyes részleteinek értelmezésébe. A könyvbemutatón köszönet hangzott el a kötet megjelenésében közreműködőknek, így Miklósné Székács Judit és Petri Gábor olvasószerkesztői, továbbá Török Andrea tervezési munkája lett kiemelve.
A kötetbemutatón Fabiny Tamás evangélikus püspök a trilógia emberközeliségéről beszélt. „Az alkotások méretüknél fogva és kidolgozásuk által olyan hatást keltenek, mely előtt megállva az ember a bibliai történet részesének érzi magát. A tartalom a nagyhét eseményeire fókuszál, ezért is tartottam tárlatvezetésemet Bibliával a kézben”– fogalmazott a püspök. A dispután szó volt az egyházi művészetről is, arról, hogy egy oltárkép akár évszázadokat átölelve meg tudja határozni egy gyülekezet vizuális tartalmát, függetlenül annak minőségétől.
Ezzel kapcsolatban Zászkaliczky Zsuzsanna elmondta: „Számos templomban tapasztalható, hogy kvalitásos munkák helyett olyan művek találhatóak, mely ismerős vagy adományozó révén került templomi környezetbe, azonban sem tartalma, sem művészeti értéke révén nem méltó ahhoz a helyhez. Az egyházi giccstől nemcsak elzárkózni, hanem attól elhatárolódni is szükséges” – fogalmazott a művészettörténész.
A Petőfi Irodalmi Múzeum jóvoltából élő internetes közvetítéssel is követhető könyvbemutatón Munkácsy trilógiája olyan nemzeti és művészeti értékként került elő, amelynek tartalma és hatása máig ható, üzenetet hordozó, méltán ismertté vált sorozat. Az „Elvégeztetett” ennek a trilógiának nyújt felekezeti oldalról történő értelmezésébe olyan bepillantást, mint amit a kötet előszavában is olvashatunk: „Munkácsy Mihály Krisztus-trilógiájának értelmezése a tárlatvezetők jóvoltából túlmutat a művészettörténeti megközelítésen, és az elemzés középpontjába a mű tárgyát: Krisztus szenvedéstörténetét helyezi.”