Felmerülhet a kérdés: miért is szükséges egy matematika–testnevelés táborban áhítatot tartani? Hiszen a nap programja enélkül is teljes volt: délelőtt a soproni sportuszodában újabb sportág, újabb mozgáskultúra került elő, a délután pedig a matematikáé volt: a kisebbek játékos feladványokkal edzhették elméjüket, illetve logikai játékok kerültek terítékre, a nagyobbak pedig egy Königsberg hídjaihoz kapcsolódó problémán át juthattak el játékosan a gráfelmélethez. És a mobiljukra letöltött gráfrajzoló játék űzése közben döbbenhettek rá, hogy mire észbe kaptak, már meg is fertőződtek a matematika e fiatal ágával.
A matematikai ismereteknél talán még fontosabb volt, hogy rájöhettek, hogy az emberi kapcsolatok, ismeretségek vagy olyan gyakorlati alkalmazások, mint a metró állomásai, a Facebook-kapcsolatok és a számítógépes hálózatok kezelése a gráfelmélettel nagyon egyszerűvé válik.
Visszatérve a kérdésre: azt valljuk, és a tábor éppen ezt a szemléletet szeretné beleplántálni a gyermekekbe, hogy a teljes ember élete számára a testmozgás és a tudományok egyaránt fontosak, de lelki élet nélkül még így is torzak lennénk.
A vacsora utáni korzózást, fagyizást és bevásárlást követően ifjú hőseink hamar aludni tértek, nem csupán a mai mozgás fáradalmainak kipihenése céljából (azért pár órás futball is belefért a programba), de a holnapra a soproni Parkerdőbe tervezett nagy túrához is szükséges erőt gyűjteni!