Az Értékkommunikáció és a média című előadás a mai értéktartalom és a felhasználó oldaláról releváns tartalom összehasonlítására épült. Fábri György filozófus kiemelte, hogy a legfrissebb kimutatások alapján a négy év fölötti magyarországi lakosság naponta négy és fél órát tölt televízió előtt. Ezzel szemben a fiatal generáció tíz százaléka olvas nyomtatott sajtót. „Le kell szögeznünk, hogy értéket teremtő tartalom a kereskedelmi médiában szinte nem jelenik meg, de a közszolgálati média – amely statisztikák alapján tíz százalékos nézettséggel bír – is elenyésző értékhordozó tartalmat sugároz” – fogalmazott az Eötvös Lóránd Tudományegyetem rektorhelyettese.
Az internet, azaz az „újmédia” megjelenésével kapcsolatban az előadó jelezte, hogy ennek elterjedése az utóbbi időben drámaian megnövekedett. Az újmédia fejlődési útját nem tudjuk, viszont kérdés, hogy „milyen mértékben tudjuk a tudást közelebb hozni, vagy eltávolítani az internethasználóktól?” – mondta Fábri György. Az internethasználattal kapcsolatban megjegyezte, hogy „ez a fajta megjelenési felület közkedvelt, mert közvetlen utat jelent a közönséghez, ahhoz viszont, hogy ez hosszú távon fenntartható legyen költségek és professzionalizmus kell hogy csatlakozzon.” Az előadó példaként felidézte, hogy az általa megvalósított Mindentudás Egyeteme egyes adásai ötvenperces előadásokat tartalmaztak, azonban a mostani nézettségi statisztikák alapján azokat ma már csak huszonöt perces adásokká szerkesztené.
Az Északi Evangélikus Egyházkerület felügyelője előadásában kitért a sikeresség elemeire. Ezt a személyiség kiválasztásában, azaz a hitelességben, a megszólító tartalomban és a „programingban”, azaz a helyes, megfelelő idő kiválasztásában látta. Ennek alapján konzervatív tartalomban és versenyképes médiaeszköz professzionális ötvözetében látja az értékteremtés lehetőségét. Fábri György a nézettségi adatokra hivatkozva felhívta arra a figyelmet, hogy „a műveltség formális emelkedésével az értékeket keresők száma nem növekedett.”
A médiaszakember a reformáció korát multimédiás forradalomnak tekinti, hiszen nemcsak a könyvnyomtatás, hanem azon belül képek használata és a hálózatosság is felfedezhető a tizenhatodik században. Azáltal, hogy a reformátori gondolatokhoz ki-ki hozzátette saját megközelítését és annak tartalmát már azzal együtt adta tovább, megfogalmazódott egyfajta közösségi média is a korban – véli Fábri György.
A filozófus előadása végén kitért arra, hogy az egyháznak az értékteremtés és az értékkommunikáció mellett el kell köteleznie magát. „A tudományellenesség és az értékellenesség korunkban egyre inkább erősödik. Ennek hatására megjelent egy olyan szemlélet, mely pogány áltudományosságot eredményezett, amely nem egyszer politikai színezetű. Ez ellen, és ez ellenében az egyháznak alternatívát, helyes utat kell mutatnia professzionális kivitelezésben” – mondta Fábri György.