pedagógia

Elismerték az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programban részt vevő kiváló munkát végző pedagógusokat

Budapest – A 2016-ban Lovász László által indított Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program kutatócsoport vezetőinek javaslatára, elismerésben részesültek a munkában részt vevő legkiemelkedőbb pedagógusok. A programban kiváló munkát végző pedagógusok közül 56 fő kapott kitüntetést, két evangélikus iskola tanára is a kitüntetettek között van.

Varga Márta az evangélikus digitális pedagógiáról – Podcast

Budapest – Varga Mártával, a Magyarországi Evangélikus Egyház Országos Iroda Nevelési és Oktatási Osztályának vezetőjével Kecskeméti Zsuzsanna beszélgetett az evangélikus digitális oktatási stratégiáról és az evangélikus oktatási intézmények digitális átállásáról.

Lehet másképp! – Új utak az evangélikus pedagógiában

Kőszeg – „A fenntartó szerepe néha hálátlan, néha hálás” – kezdte meg köszöntését Varga Márta, a Magyarországi Evangélikus Egyház Országos Irodája Nevelési és Oktatási Osztályának vezetője Kőszegen, 2020. február 14-én. A Kőszegi Evangélikus Középiskolában gyűltünk össze, pedagógusok és pedagógiai szakértők a Lehet másképp! konferenciára. Előadóként meghívást kaptak azok az alternatív pedagógiában már jártas kollégák is, akiktől – noha nem egyházi intézményben működnek – tanulhatunk. De miről is?

„Lehet másképp!” – Pedagógiai konferencia lesz Kőszegen

Kőszeg – 2020. február 14-én rendhagyó pedagógiai konferenciát rendez a Kőszegi Evangélikus Középiskola, „Lehet másképp!" címmel. Célja az egyéni tanulási utakat támogató pedagógiai gyakorlatok bemutatása.

Ezek az apró szokások segítenek jobb kapcsolatot ápolni a gyerekeddel

Ha jobban belegondolunk, szomorú egy világ az, ahol az interneten kell tájékozódni a megfelelő kapcsolati mintákról. A magazinok életmódrovatai tele vannak a jó párkapcsolatot építő tanácsokkal, elemzésekkel, a nevelési tippek széles skálájáról válogathatunk. Sajnos egyre általánosabbnak mondható, hogy ezeket az ideális esetben családban megszerezhető mintákat már nem tudjuk az anyatejjel magunkba szívni. Ezért aztán marad az internet, s így olyan „módszereket” ismerhetünk meg, melyek közvetetten súlyos társadalmi problémákra világítanak rá.

Harmincéves jubileumot ünnepel az evangélikus oktatás

Aszód – 2019. augusztus 30-án az Aszódi Evangélikus Petőfi Gimnázium, Általános Iskola és Kollégiumban ünnepi alkalomra gyűlt az evangélikus oktatás ügyét szolgáló több száz fős gyülekezet. Harminc éve folytatódott az evangélikus oktatás a Budapest-Fasori Evangélikus Gimnázium újraindításával, és ötéves születésnapját ünnepli az Evangélikus Pedagógiai Intézet (EPSZTI).

Tanítványok vagyunk, nem kész keresztények

Együtt a hit útján címmel nemrégiben gyülekezetpedagógiai kézikönyv jelent meg a Kálvin Kiadó gondozásában evangélikus és református szerzők tollából. A kötet az egyes korosztályok életkérdései felől mutatja be a gyülekezeti tanítás lehetőségeit, és a gyakorlatban alkalmazható kérdéseket is kínál. Egyik szerkesztőjével, dr. Pángyánszky Ágnes lelkésszel, az Evangélikus Hittudományi Egyetem Gyakorlati Intézetének vezetőjével beszélgettünk.

„Tudással – hittel – szakértelemmel” – Szakmai találkozó

Szeretettel hívjuk és várjuk az evangélikus és református nevelési-oktatási intézményekben dolgozó pedagógusokat, szakértőket és szaktanácsadókat egy szakmai találkozóra, melynek célja, hogy a résztvevők megismerkedjenek a magyarországi oktatásfejlesztési lehetőségekkel.

Bemutatjuk az év pedagógusait

Kiskőrös – Evangélikus oktatási intézményekben dolgozók gyűltek össze a Kiskőrösi Petőfi Sándor Evangélikus Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Szakgimnázium, valamint egyházunk országos irodájának nevelési és oktatási osztálya és az Evangélikus Pedagógiai Intézet (EPSZTI) szervezésében 2018. július 2–4. között Kiskőrösön. Hagyomány, hogy a pedagógusakadémia alkalmával kitüntetik az év pedagógusait is. Őket mutatjuk be.

Gyülekezetpedagógiai kézikönyv készül református és evangélikus összefogással

Budapest – Egy új kutatási terv alapján az Evangélikus Hittudományi Egyetemen tartotta alakuló ülését a gyülekezetpedagógiai kézikönyv megírását vállaló evangélikus és református teológusokból álló szerzőcsoport. A kézikönyv megírásának a szükségességét az a felismerés motiválta, hogy az iskolai hitoktatás valláspedagógiai megerősödésének mintáját követve a gyülekezetpedagógia mérje fel és mutasson új irányokat a gyülekezetekben folyó tanítói szolgálat számára.

Oldalak

Feliratkozás RSS - pedagógia csatornájára