Az Omega Oratórium című produkciójával lépett fel a soproni evangélikus templomban. A koncerten közreműködött a Liszt Ferenc Szimfónikus Zenekar és a Bel-Canto Sonitus kórusa. A Sopronban is felcsendült dalok új hangszerelésével, klasszikus zenei formákba öntésével az Omega együttes által létrehozott életmű újabb zenei dimenziókban él tovább.
Az Omega Oratórium ötlete egyébként egy váratlan megkeresésnek köszönhető. A bátaszéki katolikus templom tornya életveszélyessé vált.B ontáskor találtak rá egy régi zsindely darabra, melyre a templom építésekor az egyik korabeli adományozó nevét írták rá. A bevésett Kóbor név a mai Omega-frontember, Kóbor János egyik felmenőjét örökítette meg az utókor számára. Ekkor született meg az elhatározás egy jótékonysági koncert megrendezésére. Egy ilyen jótékonysági koncert stílusosan a templomban kell, hogy megszólaljon, lehetőleg olyan repertoárral és előadásimóddal, amely egy hagyományos rock koncerttel szemben kellően igazodik a helyhez és annakszelleméhez. Így adódott az oratórium, mint forma a trilógia lezárásához.
Különös nyomatékot és lendületet adott az alkotáshoz a moszkvai egyházi kitüntetés 2013. májusában. Kóbor János a Nagykereszt Érdemrendet vehette át, míg az Omega együttes tagjai: Benkő László, Debreczeni Ferenc, Mihály Tamás és Molnár György a Mihail Alekszandrovics Romanov Nagyherceg Emlékéremben részesült.
Noha a trilógiát alkotó Szimfónia, Rapszódia és Oratórium látszólag a rockzenétől távoli műfajok, a szerzők az eredeti daloknak a szokásost messze meghaladó új értelmezést adtak, megtartva a rockzenei elemeket. Az új kontextusok nem öncélúak. A dalok új hangszerelésével, klasszikus zenei formákba öntésével a szándéka arra irányult, hogy az Omega együttes általlétrehozott életmű újabb zenei dimenziókban éljen tovább.
Trunkos András, az Omega Oratórium producere és menedzsere a koncert előtt adott sajtótájékoztatón így vélekedett:
„Az Omega Oratóriumot lehet egy zenei kirándulásnak is tekinteni, de merem remélni, hogykellő bölcsességgel csak jóval később tudják majd megítélni. Az Oratóriumban a közönség nem csak énekelni fog, hanem helyenként sírni is. Mert szép lesz! A szövegvilágot egészen bizsergető érzés együtt hallani, ez egy nagy hazatérése lesz sok dalnak. Olyannak is, amit ezerszer hallottunk és olyannak is, amit élőben még soha. Annak idején elképzelt az ember valamit, sokszor talán egy vallással átitatott, ha úgy tetszik transzcendens világba helyezve a mondanivalót. Ha belegondolunk, ott vannak a szövegekben is a Biblia jelképei, szimbólumai, amelyek a legjobban közvetítenek üzeneteket. Lehet-e jobb és őszintébb díszletet találni mindehhez, mint egy gyönyörű templom, oszlopcsarnokkal, fényekkel, óriási belmagassággal, oltárral, orgonával, de talán ami a legfontosabb, kíváncsi, nyitott szemekkel körülvéve. Az Omega Oratórium meg fogja érinteni az embereket.”
Az Omega Oratórium produkció közreműködői: Benkő László billentyűs hangszerek Debreczeni Ferenc dob és ütőshangszerek Gömöry Zsolt billentyűs hangszerek Kóbor János ének, vokálok Szekeres Tamás gitárok Szöllössy Kati basszusgitár.
A koncertet több templomban is előadják illetve már elő is adták december folyamán, így a Szegedi Dómban, de Székesfehérváron és a Debreceni Nagytemplomban is.