Az első kihívás a bizottság számára az volt, hogy a szervezés elkezdésekor nem volt kinevezett CEC Főtitkár, Pénzügyi titkár és koordinátor. Így az első feladat a pénzügyi helyzet feltérképezése és egy költségvetés megtervezése volt amellett, hogy rögtön elkezdődött a szponzorációs tevékenység a Nagygyűlésre. A bizottság tagjai közül néhányan kiemelkedő szponzorációs tevékenységet végeztek, amelynek köszönhetően jó pár egyház részéről érkeztek felajánlások, amely hozzájárulásért és támogatásért nagyon hálásak vagyunk, hiszen ezek teszik lehetővé a nagygyűlés megrendezését.
A CEC pénzügyi helyzete megkövetelte a nagygyűlés létszámának csökkentését. Az APC így sok időt szentelt annak a próbálkozásnak, hogy a nagygyűlés létszámát egy minimális szinten tartsa, azonban tükrözze a demokratikus és kiegyensúlyozott reprezentációt a jelenleg hatályban lévő alkotmány alapján. Ez sajnálatos módon befolyásolta a jelenlévő partnerek, vendégek és megfigyelők számát. Az egyházi delegációk létszámának csökkentésével a nemi, életkori és pozícióbeli egyensúlyok változása is járt a delegációkon belül.
Az APC legfontosabb feladata egy olyan program megtervezése volt, amely segíti a delegáltak munkáját és lehetővé teszi a demokratikus és átlátható döntéshozatalt a CEC jövőjét illetően. Erre csak a CEC megújulására tett javaslat után kerülhetett sor. A bizottság mélyrehatóan elemezte a dokumentumot, annak fogadtatását a CEC tagegyházak által, valamit az Uppsala Jelentést annak érdekében, hogy elkészíthessék a Nagygyűlés programját. Mind a Megújulási Munkacsoport, mind a tagegyházak hihetetlen munkát végeztek a konzultációs folyamat során.
A tagegyházak megújulási folyamatban való részvételét biztosítandó, a Bizottság egy komplex és igényes program kidolgozása mellett döntött. Nagyon hálásak vagyunk a Nemzetközi Liturgiai Bizottságnak, akik jelentősen hozzájárultak a program kialakításához, az ökumenikus ifjúsági szervezeteknek, akik a fiatal delegáltak és stewardok előtalálkozóját készítették elő, a Helyi Szervezőbizottságnak, hogy megszervezték a delegáltak fogadását, az egyes programpontokat és a logisztikai feladatokat, valamint minden munkatársnak és önkéntesnek, akik az egész program összehangolt működését fogják segíteni. Reméljük, hogy a delegáltak aktívan részt fognak venni a plenáris üléseken és a csoportmunkákban is, hogy így teremtsük meg az európai ökumenikus együttműködés jövőjét.