Hegedűművész, az orosházi evangélikus gyülekezet kántora, akit rendszeresen találunk az orgona mögött. Hoffmann Ágnes lelkész férje munkáját zenével egészíti ki az istentiszteleteken. Az Alföld Quartett tagja, vonósnégyesével a régióban havi szinten tartanak hangversenyeket, de zenélnek társasági eseményeken is. Pünkösd vasárnapján Bach két szólópartitáját tolmácsolta az evangélikus templomban. Három gyermek édesanyja.
Múzsa nála tehetségből és szorgalomból építkezik, ám meg kell(ett) vívnia Déméterrel, a termékenység istennőjével – ha nem abszurd ez a párhuzam. Hiszen a művésztanári diploma megszerzése után nem sokkal a fővárosi Dohnányi zenekar szólamvezető hegedűse volt, amikor megismerte Ördög Endrét. Első gyermekével simán „szüneteltette” zenészi pályáját, majd jött a lehetőség, hogy Orosházára költözzön férje oldalán, és kántorként folytassa. Kilépett ezzel a pezsgő fővárosi vonzáskörből, ám lehetőséget adott kisebbik lánya és kisfia megszületésének.
Most éppen ők, gyermekei és családja az, ahonnan erőt merít mindahhoz, amit a konyhában, gyermekszobában, templomban, színpadon teljesítenie kell. Merthogy „vidéken” nem lehet kivonulni.
– Itt akkor kell élni a lehetőséggel, amikor van. Ehhez értek, azt kell tennem: zenélek – mondja Ágnes, aki szerint a tehetség igenis felelősséggel jár. – Teljesen elégedettek sosem lehetünk magunkkal, de fontosak a pozitív megerősítések, főleg a mi szakmánkban, ahol annyira szubjektív minden.
Hoffmann Ágnes fiatal nő, akinél egyensúlyban van a tehetség és a szorgalom, a tűz és a józanság, a hirtelenség és a belátás – legalábbis a fontos dolgokban, mondja. Egy győri lány akinek (sok gyakorlással kikövezett) sima útja vezetett az előadóművészi pályára, sosem akart szólókarriert, mára pedig anyai és házastársi minőségében gyökerezve keresi kibontakozási lehetőségeit a színpadon is. Úgy érzi, a helyén van. És ez ma nagy kincs.