A pályázati felhívás célja volt, hogy az érintett oktatási intézményekben a korszerű és magas szintű természettudományos szemléltetés hálózatos rendszere alakuljon ki, mégpedig – a támogatott intézmény és a vele együttműködő iskolák összehangolt közös munkája révén – költséghatékony módon. Az új laborok kialakítása és a legmodernebb eszközök beszerzése mellett az oktatás módszereinek megújítása – esetünkben – az évszázados tradíció mentén fogalmazódik meg. Ez az élő erővel ható hagyomány a természettumományok egyes tantárgyaira soha nem gondolt úgy, mint csak önállóan fejlesztendő területekre, s így a Líceumba járó diákra sem tekintett úgy, mint az egysíkú és egykarakterű gondolkodás szürke közkatonájára. A Líceum Öveges Programja induljon 2013 januárjában ezen alapelvek mentén; idézve a megvalósuló fejlesztések szakmai vezetőjét, Horváth Lúcia tanárnőt:
„A természettudományos pályázat révén az új esztendő kiemelkedő lehetőséget kínál számunkra. Lehetőséget kaptunk arra, hogy a nevelési-tanítási folyamatban esetenként összekössük külön szálakon futó teendőinket. Minden biztosított lesz ahhoz, hogy az új kísérleti programokat úgy alakítsuk ki, hogy azok társadalomtudományos ismereteket is bővítsenek, erősítsenek. Országosan is egyedivé tenné munkánkat, ha kialakítanánk olyan munkacsoportot, amely feldolgozná a természeti jelenségeknek, természettudományos ismereteknek a humán-szépirodalmi, képzőművészeti, egyházi stb. alkotásokban való megjelenését, azok tanítási folyamatba történő beilleszthetőségét. Szent-Györgyi Albert szerint »az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni, amit csinál..., és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog... Egy tudomány által teremtett világ biztonságosan csak a tudomány szellemében, a tudomány módszereivel működtethető, ami a tudományt is megteremtette.«”