A herendi tál 1 millió 450 ezer forintért, Bud Spencer csuklószorítója 410 ezer forintért, Tim Howard labdarúgó meze 250 ezer forintért kelt el. A kampányban összesen 167 millió 299 ezer 575 forint gyűlt össze - mondta el Csizmár Edina, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Nemzetiségi, Külhoni és Kiemelt Projektek Főszerkesztőségének kiemelt szerkesztője vasárnap az MTI-nek.
Szabó László Zsolt, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) vezérigazgatója a vasárnap esti műsorban azt mondta: harmadik alkalommal is bebizonyosodott, hogy a magyar emberekben megvan a szolidaritás és szívesen adományoznak karácsony előtt. Emlékeztetett, hogy az Ökumenikus Szegélyszervezettel november 17. óta dolgozik közösen a közmédia a kampányban, és "sok száz ember munkája most beérni látszik."
Lehel László, az Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója kiemelte: számukra az is fontos volt, hogy bemutathatták az adományozás kultúráját és a segélyszervezet munkáját. Hozzátette: „az összefogás az, ami nagy erőt tud adni és hihetetlen csodákra képes."
A vasárnapi műsorfolyam záróbeszélgetésében részt vett Schwab Richárd, a Demján Sándor Alapítvány kuratóriumi elnöke is, aki közölte, hogy az alapítvány a 22 óráig összegyűlt adomány felével támogatja a segélyszervezet munkáját.
Siklósi Beatrix, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Nemzetiségi, Külhoni és Kiemelt Projektek Főszerkesztőségének vezetője vasárnap, a kampány zárónapján az MTI-nek elmondta: a Demján Sándor Alapítvány felajánlotta, hogy a vasárnap este 22 óráig befolyt összeg felével támogatja az Ökumenikus Segélyszervezet munkáját. Siklósi Beatrix kiemelte: az alapítvány célja az adománnyal a segítésen túl az, hogy serkentse az adakozókedvet és arra biztassa a magánszemélyek mellett a vállalatokat és cégeket is, hogy járuljanak hozzá a segélyszervezet munkáját támogató jótékonysági kampányhoz.
Lévai Anikó, a segélyszervezet jószolgálati nagykövete előre felvett interjúban mondta el, hogy miért szeret a segélyszervezettel együtt dolgozni. Szakszerűnek és segítőkésznek jellemezte munkatársait, akiket mély hit motivál, de - mint mondta - ez a szellemiség a támogatói körre és a segélyezettekre is átragad.
„A magyar társadalom nagyon megérdemli a dicséretet, mert az utóbbi húsz évben, ha van olyan terület, amelyben fényéveket fejlődtünk, akkor az a karitatív munka” - hangsúlyozta, hozzátéve: a magyar társadalom ezen a területen sokat tett, sokat fejlődött és nagy tartalékok is vannak még benne.
A mediaklikk.hu\jonaklennijo honlapon található, művészek és sportolók által felajánlott tárgyak közül egyebek mellett Kékedi László fafaragó alkotása, Huszti Péter cilindere, Zoltán Erika két dedikált bakelit lemeze, a Női Vízilabda Válogatott dedikált fotója a Vízilabda Szövetség dedikált zászlajával és Kassai Viktor labdarúgó-játékvezető dedikált meze vár gazdára. Emellett a 1353-as adományvonalon hívásonként 250 forinttal lehet támogatni a segélyszervezet munkáját.
A közmédia vasárnapi műsorfolyamában az Ökumenikus Segélyszervezet tevékenységét is bemutatta. A műsor vendége voltak Lehel László, a szeretetszolgálat elnök-igazgatója mellett a szervezetet évek óta támogató Tesco és az FTC képviselői is. Összeállítást mutattak be arról, hogy mit jelent az embereknek a szeretet.
A műsorban közreműködött mások mellett Wolf Kati, Zsuráfszky Zoltán Kossuth-díjas koreográfus-rendező és a Magyar Nemzeti Táncegyüttes, Csézy, Keresztes Ildikó, Gryllus Dániel és a Kaláka együttes. Megszólaltak egyházi vezetők is, így Fabiny Tamás evangélikus püspök és Hafenscher Károly a zsinat lelkészi elnöke is.
A közmédia harmadik alkalommal indított gyűjtést: 2012-ben a Böjte Csaba szerzetes alapította Dévai Szent Ferenc Alapítványt mintegy 100 millió forinttal, tavaly pedig a Katolikus Karitászt csaknem 120 millió forinttal sikerült támogatni a befolyt adományokból.