Az előadó örömének adott hangot, hogy a nyugalmazott lelkészek érdeklődnek a modern kor témái iránt és segítséget kértek az ezekben való eligazodáshoz. Rövid bemutatkozása (tanulmányok és korábbi munkák ismertetése) után először a veterán, a baby-boom és az X, Y és Z generációk közötti különbségeket elemezte, személyes példákat hozva.
Ezután az evangélikus internetes felületek létrejöttét és jelenlegi működését elemezte, különös tekintettel arra, mely közösségi médiumokban van jelen az evangélikus egyház. A hallgatottságra való tekintettel kitért ezeknek a közösségi médiumoknak a részletes bemutatására, funkciójuk ismertetésére is.
Horváth-Bolla Zsuzsanna elemezte, miért jelentős lépés az, hogy az egyházi médiakampányokban (például az 1%-os vagy a hitoktatási kampányban) egyre nagyobb hangsúlyt helyezünk az internetes hirdetésre, és beszámolt arról, hogy a Sajtóbizottság irányításával az evangélikus médiumok változás előtt állnak. Ennek célja az, hogy az erők összefogásával minden felület folyamatosan igazodjék a kor igényeihez.
Az alkalom a feltett kérdések megtárgyalásával, jó hangulatban zárult.