A Sakkjátszótér nevezetű képzés új távlatokat nyit a gyerekek előtt és a felnőtteknél is. A Polgár Judit sakkvilágbajnok által kidolgozott, a sakkozásra alapozó komplex és új képességfejlesztő módszert a XVI. kerületben lévő Brumi Óvodában indították be. A Magyarországi Evangélikus Egyház által támogatott kezdeményezés egészen más megközelítésbe helyezi az oktatás alapjait.
Ha minden jól megy akkor hamarosan sok sok településre juthat el ez az egyedi óvis képzés.
Mint elhangzott: az ősztől elérhető Sakkjátszótér komplex képességfejlesztő program beépítésével már ötéves kortól felkészíthetik a gyerekeket az iskolai életre és a digitális kor kihívásaira a szülők és a pedagógusok.
A Sakkpalota-program 2013-ban került be a Nemzeti alaptantervbe, s az általános iskolák alsó tagozatában választható tantárgyként szerepel.
„Amikor gyerekeink óvodások lettek, akkor gondoltam arra, hogy őket sem kellene kihagyni a sakk öröméből" - mondta Polgár Judit, aki elismerte, kezdetben nem hitték volna, hogy ilyen pozitív visszajelzéseket kapnak a pedagógusoktól és a szülőktől, hogy ilyen nagyságúra növi ki magát az iskolai program.
„A kezdeti nehézségek után ma már önbizalommal telve végezzük a munkánkat" - tette hozzá. Eddig több mint 700 pedagógus kapta meg a képzést és több mint 250 iskolában alkalmazzák a Sakkpalota-programot.
Mészáros Ibolya, a Brumi Óvoda vezetője kijelentette, büszke arra, hogy intézményük részt vett a Sakkjátszótér-program kidolgozásában, pedagógusaik ötleteikkel segítették a végleges forma kialakítását.
„A program segítségével zökkenőmentes lehet az óvoda és az iskola közötti átmenet" - hangsúlyozta.
A háttér megteremtésében segítséget nyújtott a Magyarországi Evangélikus Egyház, amely - amint az az írásos tájékoztatóból kiderül - „felismerve a Sakkjátszótérben rejlő nevelési, oktatási, fejlesztési lehetőségeket együttműködési megállapodás keretében biztosítja az anyagi és logisztikai hátterét a szakmai munkának".
A Sakkjátszótér-programról Polgár Judit kiemelte, fő eleme, hogy „játékos, nemcsak az oktatási intézményekben, hanem otthon is használhatják a gyerekek és a szülők". A figurák megelevenednek, történik velük valami, és az események elmesélésével fejlődik a gyerekek kommunikációs készsége.
A programokat kidolgozó Polgár Judit Sakk Alapítvány az ismertetés szerint küldetésének tekinti a társadalmi fejlődést, a sakkot mint oktatási eszközt alkalmazva úttörő szerepet vállal a gyermekek megismerési és gondolkodási készségeit fejlesztő programok, illetve eszközök kifejlesztésében.