Jóllehet leginkább a 30–49 évesek körében mutatható ki visszaesés, az eddig stabil bázist jelentő 70+-os korosztály körében is megfigyelhető csökkenés, az adományozó kedv visszafogottsága.
Arányaiban a legtöbb adományt, az összeg 78 százalékát az elmúlt évben a humanitárius segítséget nyújtó szervezetek kapták. A vesztesek közé tartozik egyik-másik egyház: a katolikusok 2, a protestáns egyházak 0,2 százalékponttal kevesebb adományhoz jutottak az előző, 2016-os esztendőhöz képest. Ennek egyik oka lehet, hogy csökkent a felekezethez köthető adományozók száma.
A tanulmány szerint a 30–49 közötti korosztály jobban elérhető, ha a gyűjtés projektorientált (úgynevezett crowdfunding, közösségi finanszírozású), és a korosztálynak vagy célcsoportnak megfelelő üzenettel keresik fel őket.