Fókuszban az integráció – Szakmai napot szerveztek evangélikus intézményekben tanító pedagógusok számára a pestszentlőrinci Sztehlo Gábor Evangélikus Általános Iskolában

Fókuszban az integráció – Szakmai napot szerveztek evangélikus intézményekben tanító pedagógusok számára a pestszentlőrinci Sztehlo Gábor Evangélikus Általános Iskolában

Share this content.

Budapest – „Különleges bánásmódot igénylő gyermek” – 2014. február 27-én ezzel a címmel szerveztek szakmai napot evangélikus intézményekben tanító pedagógusok számára a pestszentlőrinci Sztehlo Gábor Evangélikus Általános Iskolában. A téma nagyon aktuális, hiszen változó világunkban egyre több gyermek szorul speciális segítségre, hogy lépést tudjon tartani kortársaival. A konferencia helyszíne pedig nem véletlenül lett a Sztehlo-iskola, ugyanis az intézményben évek óta nagy tapasztalattal rendelkező gyógypedagógusok és fejlesztő szakemberek segítik a tanulók integrációját és a tanárok inkluzív munkáját. Szöveg: Győri Katalin Dorottya

Dr. Kalina Katalin, a házigazda iskola intézményvezetője köszöntőjében úgy fogalmazott: az iskola nemcsak nevében kívánja őrizni Sztehlo Gábor emlékét, hanem az ő szellemiségét követve segíteni szeretné a nehezebb helyzetben lévő gyermekeket. Kevésbé ismert tény, hogy Sztehlo Gábor gyermekmentő szolgálatán túl nagy erőfeszítéseket tett a sérültek gondozásáért is. A pestszentlőrinci evangélikus intézményben erre a hagyományra építve integráltan, azaz egészséges társaikkal együtt nevelik és oktatják a sajátos nevelési igényű gyermekeket óvodáskortól egészen a középiskola elvégzéséig. A nap folyamán a találkozó résztvevői betekintést nyerhettek az általános iskolában folyó speciális fejlesztő munkába is.

A szakmai előadások előtt a program Győri Gábor esperes áhítatával indult, aki Mt 18,14 alapján arról beszélt, hogy Isten szemében mindnyájan különleges bánásmódot igénylő gyermekek vagyunk. Ahogyan a mennyei Atya – a legjobb pedagógus – nem akarja, hogy egy is elvesszen e kicsinyek közül, úgy kell a tanároknak, tanítóknak azon munkálkodniuk, hogy a gyermekek ne szabadeséssel zuhanjanak, hanem kibontakozva szárnyalhassanak.

Az elcsendesedést követően elsőként Adorján Katalin, a Meixner Alapítvány gyógypedagógus – klinikai szakpszichológus munkatársának előadása hangzott el a diszlexiás gyermekek speciális nehézségeiről. A szakember elméleti áttekintést adott a probléma kialakulásáról, prevenciójáról és reedukációjáról.

Második előadóként Metzger Balázs, a 3. Számú Fővárosi Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság és Gyógypedagógiai Szolgáltató Központ vezetője tájékoztatott az integrált nevelést érintő fontos törvényi változásokról és azok gyakorlati következményeiről.

A délelőtt zárásaként Szegedi Anikó konduktor alapozó terápiáról szóló előadása után egy bemutató foglalkozást tekintettek meg a vendégek.

A délután folyamán először Kőpatakiné Mészáros Mária, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet kutatója beszélt a különleges bánásmódot igénylő gyermekek értékeléséről, az országos mérések eredményeiről.

A program zárásaként pedig Szabó Ágnes gyógypedagógus-szociálpedagógus tartott előadást a gondolkodási műveletvégzés fejlesztéséről. Előadását sok gyakorlati tanáccsal, eszközzel, játékkal színesítette.

A Zámbóné Karner Anikó és dr. Ceglédiné Nagy Erzsébet tantárgygondozók által szervezett szakmai napra az ország minden tájáról – Albertirsáról, Budapestről, Győrből, Kiskőrösről, Orosházáról, Pápáról, Sopronból – érkeztek evangélikus pedagógusok. A több mint hetven résztvevő fontos elméleti és jogi ismeretekkel és a mindennapi munkában is jól hasznosítható információkkal, ötletekkel gazdagodva térhetett haza, hogy folytassa oktató-nevelő munkáját.

A cél adott: „Nehogy egy is elvesszen e kicsinyek közül.”

Az evangelikus.hu cikkeihez a Magyarországi Evangélikus Egyház Facebook profiljában szólhat hozzá, itt mondhatja el véleményét, oszthatja meg másokkal gondolatait: www.facebook.com/evangelikus
A hozzászólásokat moderáljuk, ha gyűlöletkeltő, törvényt, illetve személyiségi jogokat sért. Kérjük, mielőtt elküldi véleményét, a fentieket vegye figyelembe!