Ökodiákbarlang – Fejlesztés a nyíregyházi gimnáziumban

Ökodiákbarlang – Fejlesztés a nyíregyházi gimnáziumban

Share this content.

Forrás: Nyírgyházi Evangélikus Kossuth Lajos Gimnázium
Nyíregyháza – A Nyíregyházi Evangélikus Kossuth Lajos Gimnázium 2018. január 1-től újra infrastrukturális beruházásba és természettudományos oktatási fejlesztésbe kezd.

Szalay Sándor atomfizikus, ATOMKI-alapító emlékének ápolásaként már hagyomány az atomfizika, a csillagászat, az alkalmazott fizika és az űrkutatás a gimnáziumban. Azt kevesebben tudják, hogy vegyészeti, gyógyszerészeti hagyományok is vannak, hiszen Kabay János gyógyszerész, az Alkaloida alapítója is a gimnázium tanulója volt. Az évek óta működő Szalay-fizikakör, Kabay-kémiakör és a gimnázium által gondozott, Curie középiskolai természettudományos versenyekhez kapcsolódó sikerek miatt 2014-ben úgy döntött a tantestület, hogy természettudományos tagozat keretében foglalkozik tovább a tehetséges diákokkal.

A tagozat egyre nagyobb sikerrel működik, választható fizika, kémia, biológia, fölrajz emelt szintű oktatási területtel. A nagy érdeklődésre való tekintettel a most induló infrastrukturális beruházás egy izgalmas, a legújabb digitális technikával felszerelt laboratórium-rendszer kialakítása a B épület legfelső emeletén. Ennek látványtervét mutatjuk most be.

Az épületszint termeit összenyitva egy biológia–kémia és egy fizika–földrajz oktatására alkalmas laboratóriumot alakítunk ki előkészítővel, szertárral együtt. Mindkét laboratórium digitális eszközökkel, érintőpaneles smartboarddal felszerelt oktatási egység lesz.

A laborokhoz kapcsolódni fognak a korábbi környezetvédelmi beruházások mérőberendezései, így egy teljes digitális ökolaboratórium fog a diákok rendelkezésére állni, melyet Ökodiákbarlang néven a jövő év szeptemberében érkező természettudományos képzésben részt vevő diákok már birtokukba vehetnek.

A módszertani fejlesztés a természettudományi képzésben úgy újul meg, hogy a tantervi tananyag mellett informális és nonformális tanulási formákat csatolnak a pedagógusok a tanórai munkába, illetve a tantermen kívüli oktatási formákba (kísérleti munkacsoportok, terepgyakorlatok, önképző formák, ttk-honlap-tartalomtöltés), valamint digitális módszertani fejlesztésben vesznek részt a tanárok: a már megismert geomatek és geomatek–természettudomány területek mellett magasabb szintre lépnek, valamint az országos hálózatba is bekapcsolják a létrejövő tananyagtartalmakat, így a fejlesztések során más, természettudományos képzést folytató iskolákkal is összekapcsolódik a gimnázium. A szintén most induló Reál tudásfeltöltés 500 programban Bonyháddal, Sopronnal, Miskolccal dolgoznak majd közösen a természettudományos oktatásfejlesztés témakörében.

A fejlesztés finanszírozását több párhuzamosan futó pályázat fedezi.

Az evangelikus.hu cikkeihez a Magyarországi Evangélikus Egyház Facebook profiljában szólhat hozzá, itt mondhatja el véleményét, oszthatja meg másokkal gondolatait: www.facebook.com/evangelikus
A hozzászólásokat moderáljuk, ha gyűlöletkeltő, törvényt, illetve személyiségi jogokat sért. Kérjük, mielőtt elküldi véleményét, a fentieket vegye figyelembe!