Hitoktatói nap volt a Hittudományi Egyetemen

Hitoktatói nap volt a Hittudományi Egyetemen

Share this content.

Szöveg: Soltész - Gáspár Judit, fotó: Molnár Kata, Seres-Busi Etelka
Budapest – 2019. április 27-én nagy létszámban gyűltünk össze az Evangélikus Hittudományi Egyetem hitoktatási továbbképzési napján. A már öt éve indult, félévente megrendezésre kerülő alkalmon hat előadó nyújtott bepillantást abba, milyen funkciója volt és van a bibliai narratívának, elbeszéléseknek a tanításban, nevelésben.

Először Kustár György beszélt arról, hogy milyen nagy jelentőséggel bírt a történetek megismerése a morális nevelésben az ókori hellén és zsidó oktatásban. Felhívta figyelmünket arra is, hogy a rövid és csattanós történetekkel könnyebben lehet megismertetni a tananyagot a gyerekekkel. 

A második előadásban Csepregi Zoltán mesélt szentekről és mártírokról, létező és fiktív személyekről az egyház kétezer éves történetében. Remek előadást hallhattunk arról, hogy mennyire fontosak az oktatásban ezek a történetek, és hogy hogyan kapnak helyet a jól ismert egyháztörténeti személyek hitvalló tettei a mártírtörténetekben.

Komaság Margit a digitális történetírás módszertanával ismertettet meg minket. Örömteli volt találkozni olyan módszerrel, ami csökkenti a távolságot a pedagógusok és a gyerekek között korunk technikailag gyorsan fejlődő világában. Életünk eseményeit komplett narratívákká építjük és a képek történeteket mesélnek el, melyek több nézőpontból megközelíthetőek. Ezeknek a történeteknek terápiás és identitásépítő szerepük van mindannyiunk életében. A délutáni műhelymunkában gyakorlatban is kipróbálhattuk és megalkothattuk saját történeteinket, mindeközben megtapasztaltuk, hogy milyen nagy szükség van kreativitásra és csapatmunkára ahhoz, hogy remekműveink elkészüljenek.

Egy másik műhelymunkában a festett és rajzolt képek kapcsolódtak össze a történetmesélésben. Szekeres Eszter különös atmoszférát varázsolt papírszínházával az egyetem kápolnájába. 

Kovács Lajos workshopja a hármas fókuszú vizuális nevelési modellre épült. Az élményszerű rajz-módszertan segítségével megvalósuló személyiségfejlesztés remek lehetőség minden hitoktató számára. Mindeközben megtapasztalhatjuk a közös alkotás örömét. 

A nap végén Birkás-Sztrókay Edit tartott előadást az egyháztörténet írott forrásairól. A hitoktatás területén nagy kihívás ennek tanítása, ezért is jelentős, hogy az egyháztörténet oktatása Isten és ember közös története legyen. 

A tavaszi továbbképzési nap után hitben elmélyülve, új módszertani ötletekkel bővült repertoárral vágunk neki a következő tanévnek.

Az evangelikus.hu cikkeihez a Magyarországi Evangélikus Egyház Facebook profiljában szólhat hozzá, itt mondhatja el véleményét, oszthatja meg másokkal gondolatait: www.facebook.com/evangelikus
A hozzászólásokat moderáljuk, ha gyűlöletkeltő, törvényt, illetve személyiségi jogokat sért. Kérjük, mielőtt elküldi véleményét, a fentieket vegye figyelembe!