Először Kustár György beszélt arról, hogy milyen nagy jelentőséggel bírt a történetek megismerése a morális nevelésben az ókori hellén és zsidó oktatásban. Felhívta figyelmünket arra is, hogy a rövid és csattanós történetekkel könnyebben lehet megismertetni a tananyagot a gyerekekkel.
A második előadásban Csepregi Zoltán mesélt szentekről és mártírokról, létező és fiktív személyekről az egyház kétezer éves történetében. Remek előadást hallhattunk arról, hogy mennyire fontosak az oktatásban ezek a történetek, és hogy hogyan kapnak helyet a jól ismert egyháztörténeti személyek hitvalló tettei a mártírtörténetekben.
Komaság Margit a digitális történetírás módszertanával ismertettet meg minket. Örömteli volt találkozni olyan módszerrel, ami csökkenti a távolságot a pedagógusok és a gyerekek között korunk technikailag gyorsan fejlődő világában. Életünk eseményeit komplett narratívákká építjük és a képek történeteket mesélnek el, melyek több nézőpontból megközelíthetőek. Ezeknek a történeteknek terápiás és identitásépítő szerepük van mindannyiunk életében. A délutáni műhelymunkában gyakorlatban is kipróbálhattuk és megalkothattuk saját történeteinket, mindeközben megtapasztaltuk, hogy milyen nagy szükség van kreativitásra és csapatmunkára ahhoz, hogy remekműveink elkészüljenek.
Egy másik műhelymunkában a festett és rajzolt képek kapcsolódtak össze a történetmesélésben. Szekeres Eszter különös atmoszférát varázsolt papírszínházával az egyetem kápolnájába.
Kovács Lajos workshopja a hármas fókuszú vizuális nevelési modellre épült. Az élményszerű rajz-módszertan segítségével megvalósuló személyiségfejlesztés remek lehetőség minden hitoktató számára. Mindeközben megtapasztalhatjuk a közös alkotás örömét.
A nap végén Birkás-Sztrókay Edit tartott előadást az egyháztörténet írott forrásairól. A hitoktatás területén nagy kihívás ennek tanítása, ezért is jelentős, hogy az egyháztörténet oktatása Isten és ember közös története legyen.
A tavaszi továbbképzési nap után hitben elmélyülve, új módszertani ötletekkel bővült repertoárral vágunk neki a következő tanévnek.