A szeretet.éhség. Országos adventi pénzadománygyűjtésének története immár több mint két évtizedre tekint vissza. Az ünnepi összefogás 1995-ös indulása óta folyamatosan emelkedik az adománygyűjtéshez csatlakozók száma, a kampányból befolyó összeg pedig évről évre jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a segélyszervezet szebbé tegye a nélkülöző családok ünnepét, sőt az adventi időszakon túl, a hétköznapokban is segíteni tudja a nehéz helyzetbe került családokat. Az Ökumenikus Segélyszervezet intézményhálózata az év minden napján azért dolgozik, hogy valódi kitörési pontokat kínáljon a szegénységből.
A Tesco számára hagyománnyá vált a kezdeményezés támogatása: immár nyolcadik éve vesznek részt benne az áruházlánc munkatársai és vásárlói is, így Magyarország egyik legnagyobb adománygyűjtő csapataként segítik a rászorulókat. „A Tesco hisz abban, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes, így az adventi szeretet.éhség. adománygyűjtés mellett az év során más programokkal is támogatja a segélyszervezet munkáját. Az együttműködés sikerességét jól mutatja, hogy a tavalyi adventi gyűjtés eredményeként a Tesco több mint 73 millió forinttal támogatta a rászoruló családokat. Az áruházlánc szívén viseli a nehéz helyzetben lévők támogatását, és büszke arra, hogy munkatársaival és vásárlóival együtt, példát mutatva segíti a nélkülöző családokat. A Tesco hisz abban, hogy az idei adománygyűjtés is sikeres lesz, és még többen csatlakoznak majd a kezdeményezéshez, belátva, hogy az igazi karácsonyi hangulat nem kizárólag az ajándékokkal érkezik meg szívünkbe, hanem a rászorulók ünnepének és mindennapjainak szebbé varázsolásával is.” – mondták el a gyűjtést segítő vállalat képviselői.
A TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.-ről
A Tesco 206 magyarországi áruházában hetente átlagosan hárommillió vásárlót szolgál ki friss élelmiszerrel, közel 20 ezer munkatársat foglalkoztat Magyarországon, és ezernél is több helyi szállító számára nyújt üzleti lehetőséget. Az értékteremtés megjelenik társadalmi szerepvállalásában is, amiben a helyi közösségek fejlesztésére, támogatására helyezi a hangsúlyt. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület platina fokozatú támogatójaként már 118 áruházából adja át napi rendszerességgel az élelmiszerfelesleget. 2014 szeptemberétől 2017 augusztusáig összesen több mint 3,5 milliárd forint értékben, több mint 7841 tonnányi termékkel támogatta a rászorulókat. Élelmiszermentő programja 2016-ban a Felelős együttműködés kategóriában elnyerte a Magyar Üzleti Felelősség Díjat, 2017-ben pedig az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár Élelmiszerhulladékok Megelőzéséért Díját kapta meg. 2016-ban a hagyományteremtő céllal elindított „Ön választ, mi segítünk” országos pályázata, amely során vásárlói szavazzák meg, hogy közösségükben milyen programokat támogasson a Tesco, az elindítás évében, a leginnovatívabb támogatói program kategóriában a Magyar Adományozói Fórum Társadalmi Befektetések Díjának fődíjasa lett. Több éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek, így hátrányos helyzetű családokat felkaroló, fiatalokat fejlesztő kezdeményezéseket, adománygyűjtő vagy véradó programokat is támogat.