Az alapítók – a Richter Gedeon Nyrt. és Rácz Zsuzsa író –, valamint a zsűri tagjai a nagyközönségtől beérkezett jelölések alapján választották ki a döntősöket. A nagyközönség is hozzásegíthet egy-egy kiváló nőt ahhoz, hogy átvegye a nők elismerésének jelképévé vált díjat. Szeptember 25-én elindult a közönségszavazás a www.aranyanyu.hu/dij oldalon.
Richter Aranyanyu Díjra idén is több száz jelölés érkezett, melyekből kategóriánként négy, tehát összesen 16 döntőst választott ki a zsűri: Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. kommunikációs vezetője, Rácz Zsuzsa író, Kriston Andrea, a Kriston Intim Torna módszer kidolgozója, Nagy Tímea olimpiai bajnok párbajtőrvívó, valamint Dobó Kata színésznő.
Minden döntősről kisfilm készült, ezeket a www.aranyanyu.hu/dij oldalon lehet megtekinteni és itt lehet leadni a kedvencekre a szavazatokat is. Mint minden évben idén is kiosztanak kategóriánként egy-egy közönségdíjat, a zsűri díjai mellett.
2017-ben a szavazás szeptember 25-én indult és november 5-e éjfélig tart. A szavazás ímélcím alapú, egy ímélcímről kategóriánként egy szavazatot lehet leadni az orvosnőkre, pedagógusokra, egészségügyi szakdolgozókra és a szociális területen dolgozó nőkre.
A nagyközönség november 16-án, a díjátadó gálán tudja meg, ki lesz 2017-ben a zsűri és a közönség négy-négy díjazottja, ők a Richter Aranyanyu Díj mellé 200 ezer forintos pénzjutalomban is részesülnek. Idén is különdíjat ad át a Ridikül Magazin, így újra kilenc Aranyanyu örülhet majd a kitüntető elismerésnek.
A döntőbe került Kecskemétiné Szilvási Zsuzsanna, a Nyíregyházi Evangélikus Kossuth Lajos Gimnázium igazgatóhelyettese, a Magyarországi Evangélikus Egyház Sajtóbizottságának tagja is.
Kecskemétiné Szilvási Zsuzsanna eszköze az innovatív tanítás, ahol a képesség nem korlát, hanem lehetőség. Hogyan jut el egy vak lány emelt szintű érettségire, vagy egy diszlexiás fiú retorika versenyekre, majd jogi karra egy „átlagos" nyíregyházi gimnáziumból? Nem probléma! Kecskemétiné Szilvási Zsuzsanna a saját módszerével készíti fel a látássérült vagy részképesség-zavaros fiatalokat az érettségire, a továbbtanulásra. Hiszi és vallja, nem problémák vannak, hanem gyerekek. Mivel az elvárások mindenki számára egyformák, a gyerekek képességéhez mérten kell egyedi megoldásokat találni, akár kiemelkedően tehetségesek, akár tanulási nehézséggel küzdenek. Zsuzsanna mindent bevet, hogy a diákokból kihozza a legjobbat, leleményessége határtalan. Van, amikor egészen egyszerű eszközök, korongok, pálcikák segítségével érti meg egy tanítvány a mondattani szerkezeteket. Van, amikor elektronikus tanulási környezetben, vagy innovatív projekt alapú tanuláson keresztül egyenlítődnek ki az esélyek azokon az órákon, ahol egyszerre ül a részképesség-zavaros, a látássérült és a kitűnő tanuló. A tapasztalatokat tíz év után vetette papírra: kollégáival közösen módszertani kiadványt készítettek Középiskolai integrációs lehetőségek címmel. Zsuzsa nem a „programokban”, hanem a gyerekek személyes történeteiben és az egymásra figyelésben hisz. Jó humorának, fesztelen stílusának köszönhetően a diákok megnyílnak előtte, szárnyra kapnak és valóra váltják álmaikat.