Fabiny Tibor Intertextualitás, allúzió, teológiai értelmezés, visszafelé olvasás című írásában Richard B. Hays (1948–), az amerikai Duke Egyetem professzorának Visszafelé olvasás – Figurális krisztológia és négyszeres evangéliumi tanúságtétel című könyvéhez nyújt alapos bevezetőt. Tanulmányában megállapítja, hogy a négy evangélium négy perspektívája négy különböző szólamot képvisel, amelyek egymást kiegészítik, ám semmiképp sem homogenizálhatók. Az egyház kánonjának a célja, hogy paradigmatikus modellt nyújtson számunkra az Írások hirdetéséhez és befogadásához, hogy hermeneutikánkat a négy evangélium alakítsa ki. Fabiny lényeges és ezzel olvasásra inspiráló megállapítása továbbá, hogy Hays könyve hidat épít egyházaink liberális és konzervatív irányzatai között, de az összefüggések megértéséhez a nyelvben, illetve a szövegben rejlő erők felismerésére van szükség.
Csepregi András Szexuális nevelés és teológiai reflexió című munkája Simon Z. Attila A szexuálpedagógia komprehenzív programjának reflexiói teológiai és valláspedagógiai kontextusban című doktori disszertációjának bírálataként született meg. Benne számos, az értekezésben felvetett, megállapítás továbbgondolása és a velük kapcsolatos kérdések tisztázása, új értelmezési perspektívák jelennek meg.
Egyes lapszámok az alábbi linken keresztül vásárolhatók meg pdf formátumaban.
TARTALOM
MÉCSES A TE IGÉD
Füke Szabolcs: Az ő szabadítása valós és romolhatatlan………………121
TANULMÁNYOK
Blázy Árpád: Az úrvacsora gyökerei. Eukharisztia az első három században………………122
Fabiny Tibor: Intertextualitás, allúzió, teológiai értelmezés, visszafelé olvasás. Bevezetés Hays könyvének olvasásához………………131
Valláspedagógia
Csepregi András: Szexuális nevelés és teológiai reflexió. Kérdések és gondolatok a szexuálpedagógia teológiai tartalmát vizsgáló értekezés kapcsán………………137
FIGYELŐ
Könyvrecenzió
Cserháti Márta: A fundamentalizmus mint vallási és intellektuális rendszer………………142
AZ IGEHIRDETŐ MŰHELYE
Vigh Bence: Húsvét ünnepe után 1. vasárnap (Quasi modo geniti) (Zak 8,6–8)………………145
Lőrincz Csaba: Húsvét ünnepe után 2. vasárnap (Misericordia Domini) (ApCsel 20,25–31)………………147
Sághy Balázs: Húsvét ünnepe után 3. vasárnap (Jubilate) (Zsid 11,13–19)………………150
Gregersen-Labossa György: Húsvét ünnepe után 4. vasárnap (Cantate) (ApCsel 16,25–34)………………152
Schermann Gábor: Húsvét ünnepe után 5. vasárnap (Rogate) (1Tim 2,1–3)………………156
Pongrácz Máté: Mennybemenetel ünnepe (Jel 1,7–8)………………158