Mind a két napon roppant izgalmas és sokszínű verseny zajlott párhuzamosan az ország több pontján, a megmérettetésnek helyet adó oktatási intézményekben.
Akiket érdekelne a középiskolások közül kikerült győztes csapatok névsora, valamint a helyszíneken készült fotógalériák, az IDE vagy IDE kattintva minden fontos információt megtalálhat.
Május 13-án, szombaton tehát az általános iskolás korosztály középdöntőjét tartották Magyarország hat pontján, egy időben. Győrben a Révai Miklós Gimnázium, Kaposváron a Kodály Központi Általános Iskola Toldi Lakótelepi Tagiskola, Budapesten az V. kerületi Szemere Bertalan Általános Iskola és Gimnázium, Kecskeméten a Kecskeméti Református Internátus Kollégium, Debrecenben a Debreceni Pedagógiai Oktatási Központ, míg Miskolcon a Diósgyőri Gimnázium adott otthont az eseménynek. Az április 22-i középiskolás fordulóhoz hasonlóan a Reformáció Emlékbizottság fotósai most is jelen voltak az összes helyszínen, s megörökítették a verseny legizgalmasabb momentumait. Mind a két középdöntős korosztály jól teljesítő és továbbjutó csapataira igaz, hogy ők már biztosan továbbjutottak a döntőbe, amelyet előreláthatóan szeptemberben rendeznek meg, két külön időpontban a két korosztály számára.
Győr - (Révai Miklós Gimnázium)
Győrben a Révai Miklós Gimnáziumban Dunst Eszter, a győri kormánymegbízott hivatalának főmunkatársa köszöntötte a diákokat. Az észak-dunántúli régió csapatai közül első helyen végeztek az Alázatos rezgő tehenek, azaz a győri Péterfy Sándor Evangélikus Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda növendékei. A második helyet a tehenek után Isten báránykái szerezték meg, a pápai Gyurátz Ferenc Evangélikus Általános Iskola tanulói, míg a harmadik hely az Itt állok, másként nem tehetek elnevezésű csapaté lett, tagjaik a soproni Hunyadi János Evangélikus Óvoda és Általános Iskolából érkeztek.
Az eseményen készült fotókat köszönjük Adámi Máriának.
Kaposvár - (Kodály Központi Általános Iskola Toldi Lakótelepi Tagiskola)
Kaposváron a Kodály Központi Általános Iskola Toldi Lakótelepi Tagiskola volt az esemény színtere, ahol Oláh Lajosné, Kaposvár alpolgármester asszonya köszöntötte a gyerekeket. Az izgalmas versenyben végül hárman értek el dobogós helyezést. Első lett a SZTÁRAI KÖVETŐI nevű csapat, a pécsi Sztárai Mihály Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészeti Iskola „küldöttsége”, a második helyezést a Gondolkodók elnevezésű formáció kapta, amelynek tagjai a Dunaújvárosi Széchenyi István Gimnázium és Kollégium növendékei voltak, míg a harmadik hely a csurgói Csokonai Vitéz Mihály Református Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium diákjaié lett.
Az eseményen készült fotókat köszönjük Arató Eszternek.
Budapest - (V. kerületi Szemere Bertalan Általános Iskola és Gimnázium)
A középiskolás fordulótól eltérően most csupán egy fővárosi helyszínen – az V. kerületi Szemere Bertalan Általános Iskola és Gimnázium épületében – zajlott az általános iskolások középdöntője, ahol Böröcz László alpolgármester köszöntötte a versenyző csapatokat. A fővárosi megmérettetésen elsők lettek a RÓZSAKERT2 csapatának tagjai, akik a Rózsakerti Demjén István Református Általános Iskolából érkeztek. A dobogó második fokára a Szuperluther, a Tatai Református Gimnázium csapata léphetett fel, míg a „bronzérem” a LaViDeé lett, azaz a Baár-Madas Református Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium diákjaié.
Az eseményen készült fotókat köszönjük Rosta Izabellának.
Kecskemét – (Kecskeméti Református Internátus Kollégium)
A kecskeméti helyszínen Mák Kornél alpolgármester köszöntő szavait hallgathatták meg a diákok. A Kecskeméten versenyző csapatok közül végül a Kálvin Jobbkezei elnevezésű, a Kecskeméti Református Általános Iskola csapata lett az első helyezett, míg a második helyre a Megújulók nevű formáció jutott be, amelynek tagjai szintén a Kecskeméti Református Általános Iskolából érkeztek. A dobogó harmadik fokára végül a Roszíkiskola nevű csapat állhatott fel. Ők az Albertirsai Evangélikus Általános Iskolából érkeztek Kecskemétre.
Az eseményen készült fotókat köszönjük Antal Bálintnak.
Debrecen - (Debreceni Pedagógiai Oktatási Központ)
A cívisváros ugyanazon a helyszínen rendezte meg az általános iskolás korosztály fordulóját, mint a középiskolásokét: a Debreceni Pedagógiai Oktatási Központban, ahol Türk László önkormányzati képviselő köszöntő gondolatait követően vágtak bele a diákok az érdekes feladatsor megoldásába. A debreceni forduló a következőképpen zárult: elsők lettek a békéscsabai Szeberényi Gusztáv Adolf Evangélikus Gimnázium, Szakgimnázium és Általános Iskola, Be(g)formáció csapatának tagjai. A második hely a kistk formációé lett, akik a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola nebulói voltak. A dobogó harmadik fokára pedig a karcagi Égő szív nevű csapat került, azaz a Karcagi Nagykun Református Általános Iskola diákjai.
Az eseményen készült fotókat köszönjük Dezső Attilának.
Miskolc - (Diósgyőri Gimnázium)
Miskolcon a Diósgyőri Gimnázium díszterme fogadta a régió általános iskolás csapatait a május 13-i középdöntőn. Itt Buday Barnabás evangélikus esperes volt a meghívott protokollvendég. Miskolcon is „nagy küzdelem” zajlott, amelyből végül a tiszaújvárosi Sola fide csapata jutott az első helyre, a Kazinczy Ferenc Református Általános Iskola diákjai. A második helyezettek a Pelikán-fiókák lettek, a Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda diákjai, míg a harmadik helyet a Hírvivők-formáció vitte el, amelyet a kazincbarcikai Tompa Mihály Református Általános Iskola növendékei alkottak.
Az eseményen készült fotókat köszönjük Gerlai Pálnak.
Mi is az a Re:formáció komplex műveltségi vetélkedő?
A Reformáció Emlékbizottság, az Emberi Erőforrások Minisztériumának Oktatásért felelős Államtitkársága s az Oktatási Hivatal 2016 nyarán hirdette meg a Re: formáció – megújuló világ, valamint a Re: formáció – Kulturális kincskereső elnevezésű komplex műveltségi vetélkedőit az általános és középiskolás diákok számára. Az érdeklődés pedig óriási lett a program iránt. Már az első, online fordulóban – egy előzetes regisztrációt követően – 2016. december 5-én közel 130 iskolából, 300 csapattal 1500 diák vett részt.
A versenyhez kapcsolódó feladatok részben az ötszáz évvel ezelőtti reformáció korába nyúlnak vissza, amelyek helyes megoldásához a diákoknak tisztában kell lenniük az akkori, történelmi jelentőségű eseményekkel, valamint a reformáció szereplőinek életét is ismerniük szükséges. Másrészről viszont egy tágabb kontextusban is értelmezniük kell az eseményt. A vetélkedő szervezői ugyanis arra is kíváncsiak, hogy a diákok tudják-e, hogy az akkori történések hogyan befolyásolták napjaink kultúráját és társadalmát, valamint, hogy képesek-e úgy vizsgálni a reformációt, mint egy megújulást segítő, jövőbe mutató lehetőséget.