Lang Ágota készítette fel a csapatot, s mint már sokan tudják, a tanárnőnek gyakran sikerül a győzelemig kísérni diákjait - ez most sem történt másként.
„Az egyes fordulók során sokféle feladatot találtak ki a szervezők. A totó, keresztrejtvény és igaz-hamis feladatok mellett, kellett például posztert készíteni Foucault-ról, akinek tavaly ünnepeltük születésének 200. évfordulóját, s aki ingájával kimutatta a Föld forgását. További feladat volt meghatározni a Nap delelési időpontját; kitalálni egy küldetést űrbányászatra, hozzá logót és űrhajót tervezni. A Sideral csapat a Szaturnusz gyűrűinek darabkáit gondolta begyűjteni rákszerű eszközökkel és azokat hazahozni. Ennek a képzelt küldetésnek az eredményéről öt perces prezentáció formájában be is kellett számolni, a döntőn - ahová végül iskolánk csapata is behívót kapott a három fordulóban nyújtott teljesítménye alapján” - foglalta össze a verseny tudnivalóit Lang Ágota.
„Persze a koronavírus erre a versenyre is rányomta a bélyegét, a harmadik forduló beküldési idejét emiatt meg is hosszabbították a szervezők - folytatta a tanárnő. - Végül május végén hirdették ki a döntősöket. A következő három hét a felkészülés jegyében telt a csapattagok számára. Máté összegyűjtötte az űrszondákat és más űreszközöket, Dóri a kisujjából rázta a Naprendszert, Emma a csillagászokkal ismerkedett Ptolemaiosztól Kulin Györgyig. Ezek mellett még sok-sok új ismeretet kellett befogadnia az agyuknak. Ezekre támaszkodva sikerült a többi csapatot maguk mögé utasítani, a prezentációban pedig kihasználták, hogy a digitális tanrend keretében a Scratch programozási nyelvvel ismerkedtek meg a szakkörön, ahol könnyedén lehetett animációt készíteni arról, hogyan dolgoznának a „bányászaik.”