Mit jelent a gyermekek lelkigondozása? – Vendégelőadás az EHE-n

Mit jelent a gyermekek lelkigondozása? – Vendégelőadás az EHE-n

Share this content.

Szöveg: Rosenbergerné Babka Anna
Budapest – Mit jelent a gyermekek lelkigondozása? Milyen új perspektívákat, kritériumokat láthatunk magunk előtt? Ilyen és hasonló kérdésekre kereste a választ Barbara Städtler-Mach, a Nürnbergi Evangélikus Főiskola rektora a 2016. szeptember 27-én tartott vendégelőadásán az Evangélikus Hittudományi Egyetemen. A korábbi poimenikai irányok után a gyermekekkel való foglalkozás került néhány évtizede az érdeklődés középpontjába.

Professzor asszony tízéves, gyermekklinikán végzett lelkigondozói tapasztalatait rendszerezve ismertette a legfontosabb ismérveket. Ezek szerint a gyermekekre nem szabad félkész állapotban lévő felnőttekként tekintenünk, hanem teljesek ők abban az életkorban, élethelyzetben, amelyben éppen benne vannak. Fontos a gyermekek sajátosságaira figyelmet fordítani és az ő élethelyzetüket megérteni. Bár a gyermekek nem feltétlenül tudják hitüket verbalizálni, ennek ellenére hitüket nem szabad kétségbe vonni, sőt erősítenünk kell azt a nonverbális kommunikáció segítségével. A gyermeki létforma tisztelete az alapvető hozzáállásunkban fejeződik ki, melynek része, hogy a hozzájuk legközelebb álló módszereket használjuk.

Az előadás és a lelkigondozás továbbgondolását segítő tézis az, hogy a gyermekek lelkigondozása során szerzett tapasztalatok a felnőttekkel való munkában is alkalmazhatók vagy felhasználhatók lehetnek.

Az evangelikus.hu cikkeihez a Magyarországi Evangélikus Egyház Facebook profiljában szólhat hozzá, itt mondhatja el véleményét, oszthatja meg másokkal gondolatait: www.facebook.com/evangelikus
A hozzászólásokat moderáljuk, ha gyűlöletkeltő, törvényt, illetve személyiségi jogokat sért. Kérjük, mielőtt elküldi véleményét, a fentieket vegye figyelembe!