Rácsok Balázs témaszakértő, az Ökumenikus Segélyszervezet szociális igazgatója hangsúlyozta: „A napjainkban újra és újra a címlapokra kerülő megdöbbentő esetek is megerősítik: nem lehet eleget hangsúlyozni, milyen fontos a szemléletformálás, a megelőzés és a segítségnyújtás! Az elmúlt években folyamatosan fejlődött az ellátórendszer és bár még sok feladat van előttünk, azt kimondhatjuk: van hova fordulnia segítségért, akit bántanak. Az egyre szélesedő ellátórendszerben kiemelten fontos az együttműködés a szereplők között. Fontosak az áldozatsegítő központok, a krízisambulanciák, a krízisközpontok, menedékházak. A legfontosabb pedig, hogy akik fenyegetve érzik magukat vagy áldozattá váltak, tudják, hogy van hova fordulniuk segítségért, és hogy hol milyen segítséget kaphatnak. Életmentő lehet, hogy az áldozatok időben segítséget kérjenek!”
Gáncs Kristóf, az Ökumenikus Segélyszervezet kommunikációs igazgatója a kampány részleteit ismertetve elmondta: A segélyszervezet célkitűzése, hogy a következő hetekben minél többekhez eljusson az információ, hogy hova fordulhatnak, ha kapcsolati erőszakot tapasztalnak. Február 17-től a forgalmas budapesti Móricz Zsigmond körtér egyik villamosmegállójába egy interaktív köztéri plakátot helyeztek ki, mely egy kérdéssel kívánja elgondolkoztatni a járókelőket: „Ha a párod bántana, tudnád, kihez fordulj segítségért?”
A kampányban plakátokon és hirdetéseken túl nagy szerepe lesz a közösségi médiának is, ahol bekapcsolódnak a segélyszervezet önkéntes sztárjai is. A hírességek saját közösségi média felületeiken posztolják majd a kérdést, illetve felhívják követőik figyelmét arra is, hogy hol találnak információkat az elérhető segítségről.
A sajtótájékoztatón részt vett a segélyszervezet egyik legtöbb közösségi médiás követővel rendelkező önkéntese, Iszak Eszter műsorvezető is, aki a következő hetekben kiemelten segíti majd a szemléletformáló kampányt saját felületein és a médián keresztül.
Az Ökumenikus Segélyszervezet tevékenységének kiemelten fontos célkitűzése a kapcsolati erőszak elleni küzdelem, a bántalmazás érintettjeinek segítése. (A szervezet több mint 10 év tapasztalattal rendelkezik az áldozatok ellátása és rehabilitációja terén, s az elmúlt években véghezvitt komoly fejlesztéseknek köszönhetően mára az egyik legnagyobb olyan hazai hálózattá vált, amely prevenciótól az azonnali kríziskezelésen keresztül egészen a reintegrációs szolgáltatásokon át nyújt ellátásokat és működtet programokat az ország több pontján. A segélyszervezet 2017-től nyújt online anonim tanácsadó szolgáltatást a honlapján keresztül, 2018-tól pedig Budapesten, Miskolcon, Szolnokon és Orosházán nyílt krízisambulanciáin már személyesen is bárki tud tanácsot kérni a szakemberektől. (A segélyszervezet munkatársai tartanak tanácsadást Szegeden és Békéscsabán is, más szervezetek működtetésében pedig további három helyszínen: Devecseren, Mosonmagyaróváron, Kaposváron érhető el krízisambulancia.
2019-ben több mint 150 fő fordult az Ökumenikus Segélyszervezet krízisambulanciáihoz, az áldozatoknak nyújtott egyéb segítő szolgáltatásaival együtt pedig közel 600 érintettnek nyújtottak segítséget a szervezet munkatársai.
A segélyszervezet nagy hangsúlyt fektet a társadalmi szemléletformálása és a megelőzésre is; ennek jegyében 2013 óta minden évben országos kampányt indít, melyek célja, hogy az áldozatok, illetve a hozzátartozóik, a bántalmazók közvetlen környezetükben élők felismerjék: az, ami velük vagy körülöttük történik, nem elfogadható, és joguk, lehetőségük van arra, hogy segítséget kérjenek.
A kampányok alapüzenete: A szeretet nem árt! – Ne tartsd magadban, ha bántanak! Nyiss felénk, hogy segíthessünk!
További információ: www.aszeretetnemart.hu