Az érettségi előtt álló diákokat összetartóvá tette a helyzet – Már nem is éretlenek

Az érettségi előtt álló diákokat összetartóvá tette a helyzet – Már nem is éretlenek

Share this content.

Forrás: bdeg.hu
Sopron – Az online oktatás az érettségi előtt álló diákokat és tanáraikat hozta a legnehezebb helyzetbe, nekik a bizonytalanság ellenére a biztos jövőt kellene tervezniük. Megkérdeztünk néhány végzős licistát, hogyan élik meg az iskolán kívüli életet.

„Őszintén bevallom, amikor először meghallottam, hogy bezárják az iskolát másfél hónappal az érettségi előtt, teljesen kétségbeestem” – ismerte be Koloszár Ella. Ahogyan kortársai számára, neki is idegen helyzetet teremtett az, hogy nem kell bejárni az iskolába. 

„Már az első pár napban is remekül működött a rendszer és a tanároktól sorban érkeztek a bíztató szavak, feladatok. Gyorsan megszoktuk, hogy online órákra „járjunk” és hogy önállóan dolgozzuk fel az anyagokat. A tanáraink rengeteget segítenek a magyarázó videókkal és a megírt jegyzetekkel” – számolt be a részletekről Ella. Elmesélte, hogy nem a tanulás módjának megváltozása viseli meg, hanem a barátok, osztálytársak hiánya és a bizonytalanság. 

„Csak találgatjuk, hogy mi is lesz az érettségivel. Nehéz ebben a helyzetben a biztos jövőt tervezni és nem mindig könnyű egy lusta reggelen nekiállni tanulni… Ez a helyzet negatív oldala, de van pozitív is: a baráti- és osztályközösségek kicsit sem gyengültek meg! Segítjük egymást, nem csak az osztályban és az évfolyamon, hanem az egész iskolán, sőt az egész országon belül” – zárta beszámolóját Koloszár Ella.

„Én próbálom tartani az eredeti, iskolában is megszokott ritmust. Felkelek, rendbe szedem magam, aztán jöhet a tanulás. Ez többnyire az érettségi tantárgyakra vonatkozik, viszont ha valamelyik tanárunk feladatot küld a classroomon keresztül, akkor azt is igyekszem elvégezni” – válaszolt Dömötör Petra

„A tanulásra koncentrálok, viszont ez itthon sokkal nehezebb, mint az iskolában. Ott rá van kényszerítve minden diák, viszont az otthoni környezetben könnyebben elkalandozunk” – vallotta be őszintén Petra, aki a kollégiumi szoba helyett most zalaegerszegi otthonában készül az érettségire. Tanárai oktatási módszerei közül a videókat kedveli legjobban, mert könnyebben befogadja az agya a hallott információkat. 

„Testnevelést választottam ötödik érettségi tárgynak, méghozzá emelt szinten, abból különösen nehéz a felkészülés. Itthon szinte lehetetlen lenne megoldani a gerenda, kötélmászás és ehhez hasonló feladatok gyakorlását, így abból egyelőre csak az elméletre tudok készülni” – mondta Petra, aki a Soproni Darazsak Akadémia kosárlabdázója. Tanulás után, mint eddig is, számára az edzés a napi kötelező feladat. 

„Nagyon váratlanul ért az átállás a digitális oktatási rendre. Pénteken még normál tanítás volt az iskolában, aztán hétfőtől már nem lehetett megtartani a tanórákat az intézményekben” – kezdte beszámolóját Horváth Boldizsár

„A Líceum fel volt készülve az oktatás folytatására digitális formában. Rendszeresen kapjuk a feladatokat, vannak dolgozatok és számonkérések is. Szerencsére a legfontosabb tantárgyakból már befejeztük az érettségihez szükséges tananyagot, de az ismétlés is fontos és persze jó lett volna ezt is a megszokott keretek között folytatni” – vélekedett Boldizsár. Noha, még nem született döntés az érettségi idejéről, módjáról, véleménye szerint a legfontosabb, hogy a készülést nem szabad abbahagyni.

„A Líceum sok lehetőséget kínál ebben a különleges helyzetben is tudásunk gyarapítására. Ugyanakkor, szerintem minden diák hiányolja nemcsak az osztálytársait, barátait, de még a tanárait is” – zárta Horváth Boldizsár. 

 

Az evangelikus.hu cikkeihez a Magyarországi Evangélikus Egyház Facebook profiljában szólhat hozzá, itt mondhatja el véleményét, oszthatja meg másokkal gondolatait: www.facebook.com/evangelikus
A hozzászólásokat moderáljuk, ha gyűlöletkeltő, törvényt, illetve személyiségi jogokat sért. Kérjük, mielőtt elküldi véleményét, a fentieket vegye figyelembe!