„Őszintén bevallom, amikor először meghallottam, hogy bezárják az iskolát másfél hónappal az érettségi előtt, teljesen kétségbeestem” – ismerte be Koloszár Ella. Ahogyan kortársai számára, neki is idegen helyzetet teremtett az, hogy nem kell bejárni az iskolába.
„Már az első pár napban is remekül működött a rendszer és a tanároktól sorban érkeztek a bíztató szavak, feladatok. Gyorsan megszoktuk, hogy online órákra „járjunk” és hogy önállóan dolgozzuk fel az anyagokat. A tanáraink rengeteget segítenek a magyarázó videókkal és a megírt jegyzetekkel” – számolt be a részletekről Ella. Elmesélte, hogy nem a tanulás módjának megváltozása viseli meg, hanem a barátok, osztálytársak hiánya és a bizonytalanság.
„Csak találgatjuk, hogy mi is lesz az érettségivel. Nehéz ebben a helyzetben a biztos jövőt tervezni és nem mindig könnyű egy lusta reggelen nekiállni tanulni… Ez a helyzet negatív oldala, de van pozitív is: a baráti- és osztályközösségek kicsit sem gyengültek meg! Segítjük egymást, nem csak az osztályban és az évfolyamon, hanem az egész iskolán, sőt az egész országon belül” – zárta beszámolóját Koloszár Ella.
„Én próbálom tartani az eredeti, iskolában is megszokott ritmust. Felkelek, rendbe szedem magam, aztán jöhet a tanulás. Ez többnyire az érettségi tantárgyakra vonatkozik, viszont ha valamelyik tanárunk feladatot küld a classroomon keresztül, akkor azt is igyekszem elvégezni” – válaszolt Dömötör Petra.
„A tanulásra koncentrálok, viszont ez itthon sokkal nehezebb, mint az iskolában. Ott rá van kényszerítve minden diák, viszont az otthoni környezetben könnyebben elkalandozunk” – vallotta be őszintén Petra, aki a kollégiumi szoba helyett most zalaegerszegi otthonában készül az érettségire. Tanárai oktatási módszerei közül a videókat kedveli legjobban, mert könnyebben befogadja az agya a hallott információkat.
„Testnevelést választottam ötödik érettségi tárgynak, méghozzá emelt szinten, abból különösen nehéz a felkészülés. Itthon szinte lehetetlen lenne megoldani a gerenda, kötélmászás és ehhez hasonló feladatok gyakorlását, így abból egyelőre csak az elméletre tudok készülni” – mondta Petra, aki a Soproni Darazsak Akadémia kosárlabdázója. Tanulás után, mint eddig is, számára az edzés a napi kötelező feladat.
„Nagyon váratlanul ért az átállás a digitális oktatási rendre. Pénteken még normál tanítás volt az iskolában, aztán hétfőtől már nem lehetett megtartani a tanórákat az intézményekben” – kezdte beszámolóját Horváth Boldizsár.
„A Líceum fel volt készülve az oktatás folytatására digitális formában. Rendszeresen kapjuk a feladatokat, vannak dolgozatok és számonkérések is. Szerencsére a legfontosabb tantárgyakból már befejeztük az érettségihez szükséges tananyagot, de az ismétlés is fontos és persze jó lett volna ezt is a megszokott keretek között folytatni” – vélekedett Boldizsár. Noha, még nem született döntés az érettségi idejéről, módjáról, véleménye szerint a legfontosabb, hogy a készülést nem szabad abbahagyni.
„A Líceum sok lehetőséget kínál ebben a különleges helyzetben is tudásunk gyarapítására. Ugyanakkor, szerintem minden diák hiányolja nemcsak az osztálytársait, barátait, de még a tanárait is” – zárta Horváth Boldizsár.