A kerettanterv e tanévi bevezetése számos új feladatot jelent a matematika szakos kollégáknak. Új témakörök jelentek meg a tantervben. Új elem a matematikai játékok, és a korábbinál nagyobb hangsúlyt kap a matematikatörténet. Ezek a témakörök vonzóbbá tehetik a matematika tanítását, de a matematikatanároknak új feladatot jelent ezekhez anyagokat gyűjteni. A program szakmai előadása elsősorban e két területhez kapcsolódott, a Fibonacci számoknak és az aranymetszésnek a tananyag legkülönbözőbb területein való előfordulását mutatta be.
Ezen kívül a kollégák tájékoztatást kaptak a tájékoztatást kaptak a továbbképzési lehetőségekről, a diákok számára ajánlott szaktáborokról, a matematikatanítás aktuális kérdéseiről. A hazai matematikatanítás legfontosabb problémája az, hogy nem készít fel elegendően sok tanulót a természettudományos, műszaki, informatikai pályákon való továbbtanuláshoz. Hiába növelték a felsőoktatásban a reálirányú továbbtanulás keretszámait, nincs elegendő, megfelelően felkészített diák. Ha a kor elvárásainak meg akarunk felelni, akkor az evangélikus általános és középiskolákban is több olyan osztályt kell indítani, amelyekben a tanulók emelt óraszámban tanulják a matematikát, illetve középiskolában olyanokat is, amelyekben a reáltárgyakat. Ennek a folyamatnak az elindításához kaptak információkat, segítséget. Konkrét, használható anyagokat is, minden iskola egy közel 100 megabájtnyi szakmai anyagot, információt tartalmazó CD-t kapott.
A tantárgygondozó jelezte, hogy minden iskola számára rendelkezésre áll bármilyen a tantárgyat érintő szakmai kérdésben.
Köszönjük a kiváló feltételeket, amelyeket a Fasori Gimnázium biztosított a szakmai naphoz.
A szerző matematika tantárgygondozó.