KERÉKPÁRTÚRA EGYHÁZTÖRTÉNETI UTAKON – 2014-ben folytatódik a videósorozat az evangelikus.hu oldalán

KERÉKPÁRTÚRA EGYHÁZTÖRTÉNETI UTAKON – 2014-ben folytatódik a videósorozat az evangelikus.hu oldalán

Share this content.

Videó: Zákeus Média Centrum, fotó: illusztráció
Budapest – A Zákeus Médiacentrum éveken át forgatta azt a sorozatot, amelyben egész Magyarországot bebarangolták egyháztörténeti szempontból jeles helyeket felkeresve, mintegy 1000 kilométernyi utat bejárva. Idén nyáron, folytatva a tavalyi filmeket, a sorozat részeit újravágva, rövidítve az interneten is elérhetővé tesszük.

Az elmúlt évben júliusban az alábbi helyeket mutattuk beSiófok  Balatonföldvár, Kötcse, Balatonboglár  Fenékpuszta (Valcum), Keszthely – Gyenesdiás, Vonyarcvashegy  Badacsonytomaj, Révfülöp  Kővágóörs, Zánka – Mencshely, Dörgicse, Akali – Balatonudvari, Örvényes  Balatonfüred, Tihany  remete barlangok, Tihanyi Apátság.

Augusztusban Nógrád megye, Pest megye, a Zempléni hegység és a Nyírség következett, az alábbi állomásokkal: Palócföld  Szügy, Patvarc – Balassagyarmat, Szécsény – Csesztve – Cserhátsurány, Terény, Vanyarc – Galgaguta, Acsa – Iklad, Domony – Aszód, Zemplén: Vizsoly – Hejce, Monok – Tolcsva – Sárospatak, Tiszanagyfalu, Debrecen, Nyírtelek – Nagycserkesz, Vargabokor – Nyíregyháza Nyírpazony Nyíregyháza: Élim és Emmaus, valamint a Bálint család Pápua missziója.

2014-ben a Dunántúlra kerekezünk: bemutatkozik Fertőrákos, Sopronkőhida, Sopron, Ágfalva, Kőszeg és Szombathely.

A sorozat részeit egyben az evangelikus.hu YouTube-oldalán nézhetik meg.

https://www.youtube.com/lutheranhu

Lejátszási lista:

https://www.youtube.com/watch?v=_mhbXRH_Z-w&list=PLf3Mk1zfmKJeO05A81l_30YWdykaE9yGT

A kerékpáros imádsága

Összeállította: Győri János Sámuel

Úr Jézus! Köszönöm a kerékpáromat! Örülök neki. Köszönöm hogy kétszáz évvel ezelőtt föltalálták!

Köszönöm, hogy a végtelenség letéteményese a kerék, körbeforog, és emiatt nem tesz meg fölösleges mozgásokat. Nem kell visszamennie a starthoz, nem kell újból és újból indulnia, hanem állandóan újat kezdhet, állandóan indul és érkezik, neki mindig kezdet van. Köszönöm a gördülést, a forgást és a tengelyt.

És köszönöm vele kapcsolatban azt a hasonlatot, amely szerint minél közelebb kerülnek a küllők a tengelyhez, annál közelebb kerülnek egymáshoz.

Mulatságosnak tűnt számomra először, hogy van női és férfi kerékpár, de tudom már, hogy ezzel is az ember adottságait szolgálták a föltalálók, és megerősíti bennem a tudatot, hogy te férfivá és asszonnyá teremtetted az embert, és nem akarod ezeket a jellegeket összemosni!  Nem tudom, hogy a gyártók mi alapján határozzák meg az arányt a férfi és a női kerékpárok között, de azt tudom, hogy a Teremtő az évezredek alatt titokzatosan szabályozta a férfiak és a nők arányát. Nem tudom, talán félelmetes lenne ebbe a természetes arányba belekontárkodni.

Köszönöm a tengelyt. Erős tartását, megbízhatóságát. Egyenességét, amely nélkül lehetetlen lenne a kerék forgása. Köszönöm a tengely állandóan álló képzeletbeli közepét, annak titokzatosságát.

Köszönöm a küllőket. Ezek a vékony, törékenynek tűnő drótdarabok mennyire terhelhetetlenek lennének magukban! Köszönöm azt a meglátást, hogy ha kerékbe fűzzük őket, hihetetlenül megnő a teherbírásuk. Öröm, hogy rájöttek arra is a föltalálók, hogy az agy két peremére fölváltva kerül egy-egy küllő. Így ezek a könnyű kis alkatrészek ellen tudnak állni a félelmetes oldalnyomásnak is. Köszönöm a bennük rejlő szakítószilárdságot. 

Kérlek, adj figyelmet és gondoskodást velük kapcsolatban. Ne engedjem, hogy egyikük vagy másikuk lazítson. Igaz ez a mi ifjúsági körünkre is: ha nem figyelünk oda, egyik-másik lazítására nyolcassá válik a kör és csámpássá az ifimunka.

Köszönöm a lendületet, amely átsegít a holtpontokon, megkönnyíti a dombra kapaszkodás kínjait. Köszönöm, hogy raktározza a lejtők pazarló energiáját a nehéz, emelkedős szakaszokra.

Köszönöm az egyensúlyt, a két kerék harmadik társát. Tudom, hogy a biztos alátámasztáshoz minimum három pont kell. Itt csak két keréken gurulok, de harmadik támaszom a haladás, a mozgás, amelyet testemmel, a kormány mozgásával egyensúlyozhatok, és nem dőlök sem jobbra, sem balra. Legyen ez életvitelem jellemzője is!

Köszönöm a gumiabroncsot, amely rugalmasságával elviselhetőbbé teszi a zökkenőket haladás közben. Bocsásd meg, hogy olyan természetesnek vesszük a fizikai törvényeket, és nem vagyunk hálásak értük. Én most ki akarom mondani imádságban is, még akkor is, ha az emberek kinevetnek: köszönöm, hogy a levegő összenyomható, s ezáltal elnyeli a göröngyök ütéseit, tompítja a kátyúk zökkenését, mely lehetetlenné teszi a hosszabb távon való bringázást!

Hála néked a szelepért, mely az egyirányúság példaképe. Mely alkalmas a levegő bejuttatására, anélkül, hogy visszajönne rajta a levegő. Tanít, hogy le ne eresszek, és én is megtartsam a reményt, amelyet a túra elején adtál.

Köszönöm a pedálokat. Tökéleteset teremtettél, amikor lábakat adtál. A leglehetetlenebb terepeken sem hagy cserben a lábunk. De köszönöm azt is, hogy megengedted föltalálnunk a kereket, amely pedállal a lábamhoz kötve megsokszorozza a sebességet a sík pályán.

Köszönöm a féket, amellyel nemcsak megállhatok, hanem szabályozhatom a sebességemet. Mert ha túl gyorsan megyek, veszélybe keveredhetek. Köszönöm, hogy a fékek arra tanítanak, hogy az élet biztonsága miatt szükségem van a korlátozásokra: minden szabad nekem, de nem minden használ. 

Az evangelikus.hu cikkeihez a Magyarországi Evangélikus Egyház Facebook profiljában szólhat hozzá, itt mondhatja el véleményét, oszthatja meg másokkal gondolatait: www.facebook.com/evangelikus
A hozzászólásokat moderáljuk, ha gyűlöletkeltő, törvényt, illetve személyiségi jogokat sért. Kérjük, mielőtt elküldi véleményét, a fentieket vegye figyelembe!