A szervezők azzal a nem titkolt szándékkal fogtak össze, hogy a hazánkban ma még sokak szemében a nagy nemzetközi vállalatok luxusaként látott társadalmi felelősségvállalásról (CSR – Corporate Social Responsibility) mind több magyar kis- és középvállalat kezdjen stratégiája részeként, egyfajta befektetésként, lehetséges versenyelőnyként gondolkodni. Az első alkalomhoz hasonlóan ezúttal is különböző szektorokat képviselő szakértők adták át tapasztalataikat és osztották meg gondolataikat. Ez alkalommal a Humán Erőforrás (HR) szemszögéből vizsgálták a társadalmi szerepvállalás stratégiai előnyeit, azt, hogy miként válhat egy cég által támogatott ügy a munkavállalók közösségépítő erejévé, a dolgozók közös ügyévé, és ez a folyamat milyen előnyökkel jár HR szempontból a cég számára.
A tanácskozást ezúttal is Essősy Zsombor a Magyarok a Piacon Klub elnöke és Lehel László, a Segélyszervezet elnök-igazgatója nyitották meg, emlékeztetve a meghirdetett célkitűzésekre. Házigazdaként dr. Móré Attila, a tanácskozásnak otthont adó Alpha-Vet Állatgyógyászati Kft. tulajdonosa, valamint Székesfehérvár Megyei Jogú Város alpolgármestere, Brájer Éva köszöntötte az egybegyűlteket.
A szakmai előadások előtt Lévai Anikó, a Segélyszervezet jószolgálati nagykövete osztotta meg nyitógondolatait. Kiemelte: „Az Ökumenikus Segélyszervezetnél újra és újra megtapasztaljuk, hogy egy jó ügy, egy közös jó cél képes közösséget teremteni. Ezt tapasztaljuk árvizek, vagy akár egy nemzetközi szolidaritást kiváltó katasztrófa,- mint az utóbbi időben az ukrajnai háború vagy a nepáli földrengés idején, mikor az egész ország képes összefogni, és ezt tapasztaljuk minden év adventjén, mikor összefogást hirdetünk, hogy a Segélyszervezet egész évben segíteni tudja a rászorulókat.”
Első előadóként az állategészségügyi szolgáltatás területén élvonalbeli állatgyógyszer gyártó és forgalmazó, állateledel kis –és nagykereskedelmi tevékenységet ellátó Alpha-Vet Állatgyógyászati Kft. tulajdonosa, a Magyarok a Piacon Klub elnök-helyettese osztotta meg tapasztalatait klubtársaival arról, hogyan jutottak el az egyszeri jótékonykodástól a stratégiai gondolkodással jellemzett társadalmi felelősségvállalásig.
Dr. Móré Attila elmondta: a cég társadalmi szerepvállalása nem áll meg a vezetők személyes elköteleződésénél. Az általuk támogatott ügyekbe a munkavállalóknak is lehetősége van bekapcsolódni, így ezek az ügyek ma már nem az ő személyes ügyei, hanem egy közösséget összekovácsoló közös célkitűzések. Példaként említette a cég által működtetett állatkórházat és menhelyet.
A multinacionális vállalatok világában az elmúlt években egyre nagyobb hangsúlyt kap a munkavállalók bevonása a CSR tevékenységekbe. Nemzetközi és hazai színtéren is élen jár ebben a Vodafone, ahol a munkahelyi kultúra alapvető értéke és szerves része a társadalmi szerepvállalás. A Vodafone Magyarország jógyakorlatairól, és a nemzetközi trendekről egyaránt beszélt Zolnai Emese a telekommunikációs vállalat területért felelős szakértője.
Horváth Brigitta, a Segélyszervezet vállalati és közösségi kapcsolatokért felelős munkatársa a Segélyszervezet életéből vett példákkal szemléltette a vállalati együttműködésekben egyre inkább jellemző tendenciákat: a jótékonysági programok közösségalapú megközelítését, a munkavállalói kezdeményezések támogatását és a bevonódás erősödését.
Az előadások sorát Ocskay Gábor, a Fehérvár AV19 szakosztály igazgatójának beszéde zárta, melyben a sportcsapat világából hozott példákat arra, hogy egy közös jó ügy milyen módon válhat csapatépítő erővé és sarkalhat egy közösséget rendkívüli teljesítményre.
A tanácskozás második felében nyílt fórummá alakult az esemény, ahol a résztvevők szabadon kérdezhettek az előadóktól.
A rendezvénysorozat még idén folytatódik. Az őszre tervezett következő fórumon egy újabb vállalati terület, a társadalmi kapcsolatok illetve a kommunikáció szemszögéből járják körül a résztvevők a társadalmi szerepvállalás stratégiai előnyeit.
A szervezőkről:
Miért a Magyarok a Piacon Klub? – az egyesületet 5 évvel ezelőtt alapította egy 20 fős vállalkozói csoportosulás. A vezéreszme a magyar termék imázs köré csoportosult, ahogy a vállalkozói berkekben példamutató kör kialakítása is az elsődleges szempontok közé tartozott. A Klubnak jelenleg 90 tagvállalata van, akik előző évi árbevétele meghaladta a 360 milliárd forintot, a foglalkoztatottak létszáma pedig elérte a 12.000 főt. A társaság tagjai közé olyan nyitott gondolkodású magyar vállalatvezetők tartoznak, akik fontosnak tartják a folyamatos megújulást, s akik példamutató viselkedésükkel képesek a magyar gazdaság megerősítésére.
Miért az Ökumenikus Segélyszervezet? Az Ökumenikus Segélyszervezet Magyarország egyik legnagyobb karitatív szervezeteként professzionális CSR együttműködést kínál a hazai vállalati szektor felelős szereplőinek. Több mint két évtizedes tapasztalata és egyedülállóan sokszínű tevékenysége biztos alapot jelent egy-egy új, cégre szabott projekt megtervezésekor. A Segélyszervezet hosszú távú, kölcsönösen előnyös partnerségek kialakítására törekszik, hogy partnereivel együtt még több rászoruló számára nyújthasson még több és még hatékonyabb segítséget.