A könyvbemutató „asztaltársai”: Udvaros Dorottya, Udvaros Béla, a kötetet ismertető Márkus Béla irodalomtörténész és a felelős kiadó, Sebestyén Ilona.
Az 1990-ben alapított Evangélium Színház művészeti vezetőjeként hűséggel és meggyőző szakmai színvonalon végzett szolgálatának „gyümölcseit” olvasóink közül is bizonnyal többen élvezték. Udvaros Béla színházi múltja azonban régibb keletű: rendezőként Kecskeméten, majd – egészen nyugállományba vonulásáig – Békéscsabán dolgozott.
Nyugállományba vonulásáig? De hisz ekkor kezdődött szakmai életének az a szakasza, amelyre ma okkal a legbüszkébb. Ugyan az Evangélium Színház vezetését nyolcvannégy éves fővel már nem vállalta tovább, nyugalomba továbbra sem vonult: 2011-ben írói minőségben jelentkezett Shakespeare-breviárium című kötetével. Két évvel később már a Nap Kiadó gondozta Molière tragikuma című könyvét, és a kiadó vezetőjének, Sebestyén Ilonának az ösztönzésére újabb két év múltán – Egy kis nemzeti színház címmel – megszületett az Evangélium Színház történetének összefoglalása. A 92. születésnapra pedig az önéletrajzi kötet: Főrendezőm az Élet – Egy 20. századi rendező képes krónikája.
Udvaros Béla életútja immár tehát nyitott és – tegyük hozzá – szerfelett olvasmányos könyv. Megtisztelő, hogy közelmúltbeli adalékkal épp az Evangélikus Élet szolgálhat, hiszen az Evangélikus Élet hasábjain közöltük adventi meghívóját Mécs László Vigíliája és Ady Karácsonya címmel összeállított irodalmi előadásaira… A zuglói, kőbányai, fasori és Deák téri alkalmak nemcsak előadói, hanem szerkesztői kvalitásairól is híven tanúskodtak. S bár a születésnapi „premieren” Udvaros Béla helyett két színművész – Kossuth-díjas leánya, Dorottya, illetve Pelsőczy László – tolmácsolt néhányat legkedvesebb költeményei közül, a könyvbemutató zárásaként felszólaló ünnepelt kristálytiszta gondolatmenettel, frappáns mondatokban összegezte alkotói hitvallását, s köszönte meg a személye iránti érdeklődést. Pedig már nem is volt érdeklődő: mindenki elvarázsolódott.