Mi is az a Pokémon Go?
Talán még a Nintendót, a pokémonos játékok eredeti gazdáját, illetve a Pokémon Go készítőjét, az eredetileg Google-os startupként induló Nianticot is meglepte az a siker vagy inkább őrület, amit a játék 2016. július 6. óta generál. Öt órával a start után a Pokémon Go lett az USA-ban a legnépszerűbb új alkalmazás, ez háromszor gyorsabban sikerült neki, mint a korábbi rekorder Clash Royale, a Nintendo részvényei pedig szárnyra kaptak a játék hihetetlen népszerűsége miatt. A kiadást követő piaci mozgások még aznap 2,3 milliárd dollárral növelték a cég értékét, plusz ugye a pénz, amit a játékosok a valóságban is elköltöttek.
A Pokémon Go egy ingyenesen letölthető telefonos játék iPhone-ra és Androidra. A lényeg, hogy a Pokémon nevű rajzfilmsorozatból ismert kis lényeket kell gyűjteni, közben meg a való életben is létező pontokhoz kell eljutni. A cél, hogy minél több és erősebb pokémonunk legyen, illetve minél több ilyen pont legyen a miénk.
A játékról a továbbiakban ITT olvashat, és van egy vélemény és egy háttérenyag is az index.hu oldalán.
A játék japán eredetű és a konzoljáték mellett, kártya és mindenféle figurális formában is kaphatók ezek a kis lények. Sőt van már Pokémonos vidámpark, most pedig itt a Pokémon Go, amelyet most már útközben is lehet játszani. Különleges benne, hogy a mobiltelefon kamerájával lehet elkapni a közelünkben lévő szörnyecskéket. A játékot így mindenütt lehet játszani addig, amíg van elég töltényünk és a telefonunk akkumulátora bírja.
Bevetés a lelkészi munkában
A játék célja, mint már írtuk, hogy minél több szörnyecskét gyűjtsünk össze. Lehet csapatban dolgozni, de más játékosokkal való harcban is meg lehet őket szerezni. A Go-verzió alapvetően ingyenes, de ahhoz, hogy el tudjunk kapni egy Pokémont, újabb és újabb töltényeket kell gyűjteni, amelyeket többek között pénzért adnak. Nem akarjuk természetesen reklámozni a Nintendo üzletet, de utalni szeretnénk arra a kiskapura, amely a játékban lehetséges.
A Business Insider cikkében található egy utalás arra, hogy a töltényeket nem csak az APP-ban lehet megvásárolni, hanem mellettük vannak még úgynevezett csalik is. Ezek a csalik is segítenek a Pokémonokat egy bizonyos helyre összegyűjteni, összecsalogatni és a Pokémonokkal együtt természetesen megjelennek majd a játékosok is azon a helyen. A játékosok tehát eljönnek, hogy összegyűjtsék a Pokémont, majd kihasználják az időt arra, hogy az illető helyen egyenek, vásároljanak vagy szórakozzanak. Erre jöttek rá pillanatok alatt az amerikai éttermek, üzletek és most már ezzel a játékkal reklámozzák magukat valamint termékeiket.
De éppen lehetne az alkalmazás segítségével népszerűsíteni egyházi intézményeket, templomokat, gyülekezeteket is, ahová az emberek betérnének, majd az ottani lelkészek és gyülekezeti munkatársak, gyülekezeti tagok velük szóba elegyedhetnének. Így aztán olyan helyekre is el lehetne vinni az játékosokat, ahová maguktól egyáltalán nem mennének el.
Egy áhítatra, istentiszteletre, gyülekezeti bibliakörre, szeretetvendégségre vagy a templomi iratterjesztés elé pár Pokémont néhány euróért/forintért oda lehet csalogatni, aztán később megjelennének a játékosok is. Ezzel az első lépést meg is tesszük, és talán egy személyes beszélgetés is kialakulhat Istenről, a világról, a Pokémon rajongó életéről. Kalandra fel, nincsen jobb és aktuálisabb lehetőség az emberek megszólítására!
És íme az első magyarországi példa is. A szarvasi Ótemplomnál már össze is futottunk egy ilyen furcsa kis lénnyel: