A jelenlévőket Krámer György, a Magyarországi Evangélikus Egyház Országos irodájának vezetője köszöntötte, majd Sziráki György, az EPSZTI igazgatóhelyettese, pedagógiai szakértője bevezetőjében egy lutheri gondolatot osztott meg a résztvevőkkel, mely szerint a keresztény cipész feladata nem az, hogy kis kereszteket tegyen a cipőkre, hanem az, hogy jó cipőket készítsen. Ennek fényében lenne fontos keresztény, protestáns tanárokként közösen egy „elég jó” Nemzeti Alaptanterven (NAT) gondolkodni, munkálkodni.
A rövid bevezetőt követően dr. Csépe Valéria miniszteri biztos, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia levelező tagja A magyar nemzeti tanterv észszerű áttekintése című előadásában a NAT eddigi történetéről és a legújabb NAT kialakulásáról, a javítási folyamatokról tartott részletes, tartalmas előadást a hallgatóságnak, kiemelve a felzárkóztatás és méltányosság fontosságát. Előadása végén Szabó Lőrinc Ima a gyermekekért című versét idézve hozzátette: az ima mellett, az imával együtt kell cselekedni. A professzor asszony az előadását követően a hallgatóság kérdéseire is válaszolt.
A második előadó Valaczka András, az Eszterházy Károly Egyetem,Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetének főigazgató-helyettese volt, aki a Kompetenciafejlesztés a tankönyvek segítségével című előadásában az nkp.hu honlap használatára biztatta a résztvevőket, mely sok segítséget nyújthat a tanároknak, ugyanakkor kiemelte, hogy a digitalizáció korában legalább az iskolában meg kellene próbálni ösztönözni a diákokat a közösségi és csapatmunkára. Angliai példával élve kifejtette, hogy ott a diákok egyetlen számítógéppel csoportban dolgoznak, és nem úgy, hogy mindenki a saját telefonjába, komputerébe merül, ahogy azt egyébként a diákok jelentős része azt iskolán kívül amúgy is teszi.
A szakmai találkozó zárásaként dr. Szontagh Pál Iván, a Református Pedagógiai Intézet igazgatója köszönetét fejezte ki a szervezésért és az együtt gondolkodásért a házigazda evangélikusoknak, majd kötetlen beszélgetéssel zárult az alkalom.