Témaként a digitális oktatási időszakból hasznosítható ötletek megosztását terveztük, melyet a november közepétől a gimnáziumokban újonnan bevezetetett digitális munkarend még aktuálisabbá tett. Mind a négy előadónk olyan kipróbált, működő gyakorlatokat mutatott meg, melyek bármely idegennyelv szakos számára hasznosíthatók. Ami azért is jó, mert nagy örömünkre a többségben lévő angol és német szakosok mellett spanyol, francia és olasz szakos kollégák is csatlakoztak a programhoz.
Demeter László A Keresztény Iskolák Nemzetközi Szövetsége (ACSI) európai igazgatója olyan lehetőségekkel ismerkedtetett meg bennünket, melynek révén a különböző országokbeli keresztyén iskolák közös projekteken dolgozhatnak együtt.
Urbán Ágnes mesterpedagógus workshopjában a vizualizációra épülő nyelvi feladatokból adott ízelítőt, sok remek gyakorlati példával.
Zircher Zita szaktanácsadó workshopjából megtanulhattuk, hogyan lehet egy youtube videóból kedvünk szerint olyan feladatot készíteni, hogy a lejátszás során egy általunk áhított pillanatban megálljon és feltegyen megértést célzó kérdéseket, majd folytatódjon.
Prievara Tibor a #school létrehozója, a TanárBlog írója, A 21. századi tanár és A 21. századi iskola című könyvek szerzője előadásában egy 10 lépéses, élhető és pedagógiailag megalapozott utat próbált mutatni nekünk a hatékony online oktatáshoz.
A résztvevők visszajelzései alapján elmondható, hogy az online formátumú konferenciát jónak találták. Az előadások és workshopok hasznosítható ötleteket és módszereket mutattak nem csak a gimnáziumi tanulókat, hanem az általános iskolai korosztályt tanítók számára is. A visszajelzésekből az is kiderült, hogy a nyelvtanárok szívesen fogadnak további hasznosítható és a gyakorlatban már bevált online módszertani ötleteket a jövőben is.