Az oktatás digitális átállása miatt lehetnek olyan részei a tananyagnak, amelyeket nem tudnak most megtanítani, ráadásul nem pár hétről, hanem hónapokról van szó az oktatási folyamatban.
„Az átálláskor a tanártársadalom kezdeti hozzáállása tükrözött egyfajta old school pedagógiát. A magyar oktatásban hajlamosak is vagyunk úgy gondolkodni, hogy van egy anyag, amit el kell végezni, mindenáron beletuszkolni a gyerek fejébe, és akkor végeztük el a munkánkat, ha ez sikerült” – világított rá a háttérre az InfoRádió megkeresésére Kézdy Edit, a Deák téri Evangélikus Gimnázium igazgatója.
Hozzátette azonban, az elmúlt években történtek már átalakítási kísérletek, hogy más is lehetne a szemlélet, arra fókuszálva, hogy a gyerekeknél milyen kompetenciákat fejlesztenek, képesek-e adatok feldolgozására, források kezelésére, közös munkára, de ez nagyon sokáig csak „írott malaszt” maradt.