Az összegyűlteket Urbán Ágnes idegen és nemzetiségi nyelvi tantárgygondozó – egyben a találkozó főszervezője – a 100. zsoltár verseivel köszöntötte, majd Kézdy Edit, a házigazda szerepét betöltő gimnázium igazgatója nyitotta meg a konferenciát.
Rövid ismerkedés után Enyedi Ágnes, az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) Angol Nyelvpedagógiai Tanszékének oktatója tartotta meg plenáris előadását A negyedik dimenzió, az idő címmel. Prezentációjában felhívta a figyelmet azokra a gyakori hibákra, amelyeket a pedagógusok az „ősellenséggel”, az idővel vívott harc közben elkövetnek. Kitért az iskolai órák helyes időbeosztásának és a hosszabb távú tanári feladatok ütemezésének fontosságára, valamint arra is rámutatott, hogy milyen benyomások és szemléletmódok alakulhatnak ki a diákokban azt látva, hogyan bánnak tanáraik az idővel a tanórák alatt.
Ebéd után a résztvevők a délutáni szekcióban elhangzó öt módszertani előadás és műhelymunka közül kettőt hallgathattak meg. Az előadások mindegyike az idő és a pedagógusok munkájának kapcsolatát vizsgálta.
Koren Balázs, az ELTE Matematikatanítási és Módszertani Központ Tanszékének műszaki tanára azt mutatta be, hogy milyen alkalmazásokat és internetes eszközöket használhatnak a pedagógusok a tantermekben, amelyek segítségével a diákok digitális világa az oktatás részévé válhat.
A Károli Gáspár Református Egyetem Angol Nyelvészeti Tanszékének és Szakmódszertani Csoportjának adjunktusa, Fischer Andrea szókincstanulást elősegítő gyakorlatok bemutatásával adott ötleteket arra, hogyan tehetik a tanárok még motiváltabbá és hatékonyabbá a nyelvtanulást.
Morvai Editnek, a Goethe Intézet munkatársának előadása révén az érdeklődők betekintést nyerhettek abba, hogy milyen lehetőségeket kínál az intézet az órai tananyagok kiegészítésére és színesebbé tételére, valamint bemutatta az intézet honlapját és a nemkunszt.hu elnevezésű, a német nyelvet népszerűsítő kampányt.
A pedagógiai életpályamodell bevezetésével kapcsolatos törvényi változásokról és ezeknek a gyakorlatban való megvalósulásáról tartott előadást a soproni Berzsenyi Dániel Evangélikus (Líceum) Gimnázium tanára, Császár Anikó. A pedagógiai és szakmai tudás ellenőrzésének bevezetendő formáit ismertette, valamint javaslatot tett az erre való felkészülés lehetséges módjaira.
Sándor Éva és Victor Mónika, a Deák Téri Evangélikus Gimnázium tanárai közösen megtartott módszertani műhelyfoglalkozásukon azt mutatták be, hogyan használhatók fel bibliai történetek és a drámapedagógia elemei az idegen nyelvi órákon, illetve ízelítőt adtak abból, hogy milyen feladatokkal és játékokkal tehetik a tanárok emlékezetessé a karácsony előtti utolsó nyelvórákat.
A konferencia résztvevői és szervezői is sikeresnek ítélték a színes programot, amelyet Urbán Ágnes a 121. zsoltárral zárt le, és amelynek megvalósításában közreműködött az Evangélikus Pedagógiai-szakmai Szolgáltató és Továbbképző Intézet, az Oxford University Press kiadó és könyvesbolt, a Huszár Gál evangélikus könyvesbolt, a Libra könyvesbolt és a Goethe Intézet.