Az iskolaigazgató rámutatott, noha jelenleg mindenki a félévi értesítők kiosztására koncentrál, pedagógusszemmel nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy az értékelés egy folyamat eredménye.
„Nem elég pusztán a félévi eredményeket tekintetbe venni, ennek a folyamatnak ugyanis része a fejlesztő értékelés és a minősítés. Ilyenkor az utóbbin van a hangsúly. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy a visszajelzés ösztönözze a tanulót, tehát benne legyen a továbblépés lehetősége” – fogalmazott Szücs Gábor. Mint mondta, lényeges, hogy a szülő értesüljön arról, ha a gyermeke felzárkóztatásra szorul, illetve a jó eredményekről is fontos visszacsatolást kapni.
Az iskola igazgatója elmondta, intézményünkben digitális naplót használnak, tehát a szülő nyomon követheti a tanév során gyermeke tanulmányi eredményeit.
„Ebben a rendszerben azt is látjuk, hogy a szülő mikor tekintett be, sőt, az aktuális tanulmányi átlagot is kiszámolja a digitális napló. A korábbi ellenőrző könyvekhez hasonló célt szolgál mindez, csak nagyobb hatékonysággal, mert itt naprakészen lehet üzeneteket küldeni” – tájékoztatott Szücs Gábor. Kifejtette, a Gyurátz Ferenc Evangélikus Általános Iskolába első osztályában, illetve a második osztály első félévében tantárgyspecifikus szöveges értékeléseket osztanak, ami félévkor összegző értékeléssel is kiegészül. Ez lehet „kiválóan megfelelt”, „jól megfelelt”, „megfelelt”, illetve „felzárkóztatásra szorul”. Utóbbi esetben természetesen a diákok számára biztosítják a megfelelő fejlesztő foglalkozást.
Hozzátette, a kimagasló teljesítményt elért tanulók pedig dicséretet is kapnak. –
„Iskolánkban számtalan tehetséggondozó program működik. A foglalkozásokon a gyermekek kipróbálhatják a különféle művészeti tevékenységeket, de vannak még tantárgyhoz kötődő szakkörök is, és fontos szerep jut a versenyfelkészítésnek. Emellett az intézmény kulturális, közösségi életébe bekapcsolódva iskolai műsorok, zenei produkciók kínálnak lehetőséget a tehetség kibontakoztatásra, sőt, kórus és csengettyűzenekar is működik nálunk” – magyarázta.
Az igazgató elmondta, intézményükben pénteken osztályozó értekezlettel indult a félév lezárása, ezt követően pedig kiértékelik az eredményeket, melyeket a szülőkkel is megismertetnek. Az elemzés által nyert tapasztalatokat azonnal be lehet építeni a munkába. Megtudtuk, a félévi értesítők kiosztásának időpontját mindig az adott tanév rendjének tükrében határozzák meg. A pápai evangélikus iskolában február másodikán, pénteken kapják majd kézhez a gyermekek az értesítőket.
„A teljesítmény nagyon fontos, de nem elsődleges. Egy ember személyiségének a szerethető része nem feltétlenül a legtökéletesebb része. Ilyen szemlélettel kell a tanulmányi eredményekre is tekinteni” – zárta Szücs Gábor.