Gáncs Péter kiemelte: a világ kétezer év óta nem akarja elhinni azt, amit Jézus mond, hogy az emberiséget nem lehet fegyverrel, erőszakkal békességre vezetni. Ez csak szeretettel, megbocsátással, kiengesztelődéssel sikerülhet.
Az evangélikus püspök kiemelte: Jézus életének utolsó szakasza is mintha a kudarcról és az erőszakról szólna. Arról, hogy hiába minden, hiába gyógyított és tanított a szeretetre, végül a kereszten végzi, és még a saját tanítványai is szembefordulnak vele.
Jézus azonban nem érzi kudarcnak a keresztet, „ezt a gyalázatos ”, hiszen az utolsó szava nem az, „nincs tovább vagy hogy elrontottam, hanem az, hogy elvégeztetett”. Isten pedig igazolja is ezt azzal, hogy feltámasztja, „kihívja fiát a sziklasírból húsvét hajnalán” - fogalmazott Gáncs Péter.
A föltámadt Krisztus pedig ahelyett, hogy győzteséként elvonulna, vagy visszatérne, hogy bosszút álljon, felkeresi a tanítványokat, hogy elküldje velük a világba a megbocsátás, a megbékélés gondolatát - hangsúlyozta.
Gáncs Péter felhívta a figyelmet arra is, hogy „amíg nem tudunk igazságosan megosztozni azon, amit Istentől kaptunk, addig a világ mindig is tele lesz elkeseredett emberekkel”, akik nem tartják értéknek az életet. Olyanokkal, akiknek nem számít sem a saját, sem mások élete. A húsvéti örömhír azonban épp ennek ellenkezőjét hirdeti: olyannyira számít az emberi élet, hogy az Isten hal meg, csakhogy az ember élhessen.
Frissítés:
Gáncs Péter: az erőszakra nem válasz az erőszak
Jézus tanítása szerint nem megoldás, hogy az erőszakra még nagyobb erőszakkal válaszoljunk - jelentette ki az Magyarországi Evangélikus Egyház vezető püspöke az M1 aktuális csatorna műsorában vasárnap.
Gáncs Péter felidézte, hogy az emberiség nem így képzelte a nagyhetet, hiszen Brüsszelben Európa és a világ is lelki sebeket kapott.
Ugyanakkor - folytatta - ebben a helyzetben fel kell tenni a jézusi kérdést: miért ütsz engem? Vagyis arra kell törekedni, hogy megértsük az erőszak mozgatórugóit és nem erőszakkal válaszolni - mondta Gáncs Péter.
Húsvét éppen azt üzeni, hogy a feltámadott visszatér. De nem azért, hogy bosszút álljon, hanem, hogy megbocsásson - tette hozzá.