Betegápolás és tánc? Bizony, az ápolási feladatok tennivalói és mozzanatai hosszú évek gyakorlatával a külső szemlélő számára is válhatnak olyan, látszólag könnyeddé, mint egy koreográfia sok gyakorlással gördülékennyé csiszolt mozdulatsora.
Az ápoló szakos diákok szakmai vizsgájára tegnap, 2020. június 4-én került sor.
A középfokú egészségügyi szakképzés során, az egymásra épülő szakmai szintek akár több szakmai vizsgát is jelenthetnek az iskolarendszerű szakképzésben eltöltött évek során. Így van ez a most vizsgázott osztály esetében is: ezzel a – gyakorlati vizsgával záródó – 6. tanévükben már nem először tesznek eleget a szakmai vizsgakövetelményeknek. A korábbi gyakorló ápoló szakképzettséggel, az osztály egy része már a munka világát választotta, akik viszont a középfokú iskolai szakképzésben megszerezhető legmagasabb szintű szakképzést választották, azok számára a korábbi szakmai vizsga előfeltétele volt az ápoló képzésnek.
A járványügyi előírások miatt módosított körülmények között lebonyolított gyakorlati vizsgára nem egészségügyi intézményben (a Soproni Erzsébet Oktató Kórház és Rehabilitációs Intézetben) került sor, hanem az iskola demonstrációs termében, de ez a körülmény semmivel nem csökkentette a vizsga komolyságát és a diákok teljesítményét. A tételhúzást követően a kapott diagnózis és terápiás feladat megismerésével felkészültek a beavatkozásra, majd a szükséges eszközöket előkészítve bemutatták, hogyan tennék a dolgukat a valódi betegágyak mellett.
A diákok a tanulás mellett egyre több időt töltöttek a választott hivatásuk szerinti munkahelyen is, így a mindennapi feladatvégzés során elsajátítható gyakorlottság a vizsgafeladatok végrehajtásán is meglátszott. A kiemelkedően jó eredménnyel záródó vizsga a tanulmányokat csak időszakosan zárta le, hiszen ezzel egyben meg is nyitotta a valós munkahelyzetekben kezdődő gyakorlás hosszú útját.