A Protestáns Média Alapítvány megbízásából neves teológusokból, nyelvészekből és irodalmi szaktekintélyekből álló csoport vállalkozott arra, hogy a Károli-szöveget az adott kor igényeinek megfelelően felülvizsgálja. A mintegy 10 éven át tartó tudományos munka eredményeként tavaly megjelentetett kötet a Szentírás legnépszerűbb fordításának modernizált változata.
A kutatók alapvető célja az volt, hogy a magyar nyelv fennmaradásában és alakulásában egyedülálló szerepet betöltő, első teljes, magyar nyelvű Biblia érthetőbb olvasatban még közelebb kerülhessen a mai generációhoz úgy, hogy a lelkisége megmaradjon és megtarthassa nemzeti kulturális örökség jellegét - közölte a kiadó az MTI-vel.
A tavaly megjelent revideált Károli-biblia váratlan sikert lett a könyvpiacon, az első szériás nyomása mind elfogyott, a kiadó emellett letölthetővé tette androidos és iPhone-os változatát is. A kiadó az ősztől induló iskolai hitoktatásban jelentkező megnövekedett igényekre való tekintettel a folyamatos utánpótlás biztosítására is készül. A „modernizált” Károli különböző méretekben, valamint a meglévő színváltozatokon túl rózsaszín, lila, türkiz és ciklámen színű kötésben is kapható lesz a könyvesboltok mellett a Tesco áruházlánc egyes üzleteiben.
Sajtótájékoztatót is tartottak
Csütörtök délelőtt a Váci úti Tesco Extra áruházban tartott rendhagyó sajtóeseményen többek között Lackfi János költő, író, műfordító olvasott fel a Károli-Biblia kiadásainak történetében komoly mérföldkőnek számító „modernizált” Károliból, illetve beszélt a pünkösd üzenetéről.
Lackfi János költő, író az Apostolok Cselekedetéből pünkösd történetét olvasta fel. „Miért működik a pünkösdi csoda? Mert mindenki a saját nyelvén értette Isten üzenetét” – fogalmazott az író. „A mostani Biblia bemutató abból is rendhagyó, hogy olyan közönségnek szól, aki nem feltétlenül azért jön a bevásárlóközpontban, hogy a Szentírást vegye meg. Mostantól azonban lehetőség nyílik arra, hogy ne csak a nagy-bevásárlás, hanem az élet kenyere is eljuthasson az ide jövőknek.”
A kereszténység küldetéséből adódóan minden ember felé felelősséggel tartozik. Pünkösd valójában annak az ünnepe, hogy az apostolok egykor Isten Szentlelke által erőt és bátorságot kapva megkezdték e misszió betöltését, hirdetve szerte a világban a Krisztus feltámadásáról szóló reményteli örömüzenetet. Az elődök nyomán járva a mi célunk is az, hogy a jó hírt tartalmazó „Élet Kézikönyvét”eljuttassuk a hétköznapok színtereire is. Ezért van különleges jelentősége annak, hogy most egy áruházlánc polcaira is kerülhet a Károli-féle Szentírásból” – erősítette meg az elhangzottakat a Bibliát megjelentető Veritas Kiadó képviseletében Győri Tamás József evangélikus lelkész, teológus.
Az evangélikus lelkész beszédében kifejtette: „a Biblia mindenkinek szól. Fel kell mérnünk, hogy úgy, ahogy Jézus emberré lett és eljött közénk, ugyanúgy nekünk, hívőknek is meg kell tennünk a másik felé az első lépést. Ezáltal az, hogy a Tesco áruházban is és immáron negyvennégy külső formában forgalmazzuk a Szentírást nemcsak azt jelzi, hogy Isten színes, hanem azt is, hogy mindenki találja meg a saját példányát.”
„Kínálatunk kialakításában mindig is törekedtünk a sokszínűségre, és arra, hogy a lehető legszélesebb áruválasztékot biztosítsuk vásárlóinknak. Nincs ez másképp a könyvekkel sem, polcainkon a szórakoztató irodalom mellett megjelentek már az irodalom klasszikusai, és most a Károli-Biblia aktualizált kiadása. Célunk, hogy a „modern kori piactéren” a színes választékok között ne csak az élelmiszereket vagy ruhaneműket, hanem a szellemi táplálékot is megtalálják vásárlóink. A kezdeti készleteken túl, az ősztől induló iskolai hitoktatásban jelentkező megnövekedett igényekre való tekintettel a Tesco és a kiadó felkészült a folyamatos utánpótlás biztosítására” – mondta Varró Balázs, a Tesco kommunikációs vezetője.