A feladat egy célnyelvi szöveg magyarra fordítása volt. A több mint négyszáz pályamű értékelése során a második fordulóra az ELTE szakmai zsűrije válogatta be a legjobbnak ítélt húsz versenyzőt mindkét nyelvből. Lauday Marcell 12/b osztályos tanuló bekerült a válogatott csoportba, és 2018. szeptember 14-én, pénteken megmérette műfordítói tehetségét. A döntő három részből állt: egy fordítástechnikai feladatból, egy angol és egy magyar szöveg célnyelvre való fordításából. Marcell második helyezést ért el, ami azért figyelemre méltó, hiszen a többi díjazott két tannyelvű gimnáziumok diákja volt.
A tanulók szeptember 21-én a Lakiteleki Népfőiskolán a Tolsztoj Társaság a Magyar-Orosz Együttműködésért Egyesület által szervezett orosz nyelvi és kulturális verseny országos döntőjén vettek részt.
A szarvasi Vajda Péter Evangélikus Gimnáziumból két csapat is bejutott az országos döntőbe. Az „A” csapat tagjai: Borza Bettina, Koncz Liza és Molnár Pálma, a „B” csapatban pedig Lustyik Anna, Megyik Róza és Pribelszki Boglárka versenyzett.
A döntőbe jutáshoz előzetesen programokat kellett szervezni az orosz nyelvvel kapcsolatosan, amit egy prezentáció formájában dokumentáltak és elküldtek a verseny zsűrijének, akik aztán kiválasztották a legjobban sikerült tízet, behívva őket a döntőbe.
Az „A” csapat egy orosz nyelvű, napjainkban igen közkedvelt szabadulószobát valósított meg, így az iskola tanulói játékosan ismerkedhettek meg az orosz nyelvvel. Olyanoknak is sikerült kijutniuk a szobából, akik nem tanulnak oroszul.
A másik csapat egy interaktív kiállítást szervezett, ahol a diákok az orosz kultúrába, illetve a hagyományokba nyerhettek betekintést. A verseny modernségét mutatja, hogy voltak olyan feladatok, ahol a tanulók használhatták okoseszközeiket, ami megmutatta, hogy mennyi hasznos információ van az interneten.
Az írásbeli fordulókon a versenyzőknek számot kellett adniuk orosz nyelvtudásukról, Oroszország ismeretéről és hagyományairól is. A harmadik fordulón egy képzeletbeli interjút kellett készíteniük egy orosz személlyel, melyet aztán elő kellett adniuk, majd prezentációkészítés következet 24 óra Moszkvában címmel: meg kellett tervezni egy napot, mit néznének meg, mivel közlekednének, hol ennének, hol aludnának... Mindkét csapat derekasan helytállt.
Reméljük, hogy a kezdeti sikereket további szép eredmények követik majd, hisz mindannyian tudjuk, hogy napjainkban milyen fontos szerepe van a nyelvtudásnak, a nyelvhasználatnak.