A cél, hogy három evangélikus iskola olyan, a digitális pedagógiai módszertani csomagokra épülő fejlesztéseket valósítson meg, amelyek elterjeszthetők a teljes köznevelési rendszerben.
Babicz Gyöngyi projektmenedzser elmondta: „31 millió forintot fordítunk eszközbeszerzésre. A képzésben részt vevő pedagógusok száma 80 fő lesz, közel 500 diák fog részt venni a projektben, és 15 pedagógus komoly módszertani fejlesztéseket végez majd, a tananyagokat pedig fel fogják tölteni a Nemzeti Köznevelési Portálra is. Ami még nagyon fontos, hogy egy 3 éven keresztül futó projektről van szó, aminek a keretében külső szakértők segítségével »beválásvizsgálat« is lesz a módszertancsomagokkal kapcsolatban annak érdekében, hogy a későbbiekben minél szélesebb körben és minél hatékonyabban lehessen őket majd hasznosítani.”
További cél a tanárok digitális felkészültségének növelése, a pedagógiai munka során az IKT-használat erősítése és így a digitális kompetencia fejlesztése – tette hozzá a projekt szakmai vezetője. Kocsisné Sárossy Emőke kiemelte: „Ez a program azért jó, mert azon túl, hogy módszertani fejlesztésre és pedagógus-továbbképzésre ad lehetőséget, eszközöket is tudunk hozzárendelni. Ezek az eszközök nagyon jó minőségű digitális táblák, tanulói és tanári laptopok. Ezeket az eszközöket kell használniuk a pedagógusoknak, meg kell ismerkedniük a kezelésükkel, és a pedagógiai gyakorlatban bizonyos óraszámokban kötelezően alkalmazniuk kell őket. Nemcsak a tananyagot dolgozzák fel velük, hanem a pedagógiai eredményesség mérésére is lehetőség van, hiszen a részét képezik. Értékelési, mérési szoftver is tartozik a programcsomaghoz.”
A tanulók többek között matematikai, szövegértési, digitális és természettudományos, valamint kreatív kompetenciái fejlődnek a geomatech, a sakkpalota és a tankocka módszerek bevezetésével. Utóbbit egy harmadikos diák és tanára mutatta be a Túróczy Zoltán Evangélikus Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában.