A mindössze harminc főnyi közönség nem jelentett csalódást a zsúfolt szórakozóhelyekhez és fesztiválokhoz szokott zenészeknek. Most nem ugrált senki a színpad előtt, de érezhető volt, hogy aki eljött, és figyelt, tudta, miért van ott. Perceken belül oldódott minden feszültség, és a családias hangulatú találkozó gyümölcsöző volt mind az előadók, mind a közönség tagjai számára.
Október 29-én, a bibliavasárnap délelőtti főistentiszteletén dr. Csepregi András rendszeres teológus, iskolalelkész hirdette az igét Ámósz 8, 11-12 alapján. A szép ünnepen egy ítéletes próféciát kaptunk – kezdte igehirdetését a tanár úr. Magától értetődőnek tartjuk, hogy kezünkbe vehetjük a Bibliát, járhatunk istentiszteletre, és a tévében, rádióban is hallgathatunk prédikációt. Ez azonban nem lesz mindig így. Legalábbis erre int a prófétai szó. Nincs rettenetesebb, mint amikor emberek – családtagok, barátok – nem állnak szóba egymással. Talán most túlságosan is jóllakottnak gondoljuk magunkat Isten szavával, ám eljöhet az idő, amikor ő is elhallgat. Nem hangzik többé az ige. Miért? Mert időről időre, amikor szólt hozzánk, nem hallgattunk rá, vagy nem tartottuk fontosnak. Örömhír azonban, hogy még mindig szól. Nem hallgat. Ne hagyjuk, hogy beteljesedjen rajtunk az ítélet. Szomjazzuk Isten új életre teremtő szavát most, amíg itt van, és ne akkor keressük, tántorogva északtól keletig, tengertől tengerig, amikor már késő.
Az istentiszteletet követően a gyülekezeti teremben folytatódott az alkalom, amelyen dr. Csepregi András, Luther kettős kormányzásról szóló tanítását, és annak félreértési lehetőségeit ismertette. Tragikus, hogy Luther a különböző korokban és történelmi helyzetekben megfogalmazott gondolataiból az elmúlt évszázadok során főként azok a mozzanatok maradtak meg erősen, amelyek a világi felsőbbség iránti feltétel nélküli engedelmességre utaltak. Az egykor náci párti Martin Niemöller, és a később ellenállóként mártírrá vált Dietrich Bonhoeffer szerint is ez a félreértés nagyban hozzájárulhatott ahhoz, hogy a hitleri Németországban, az államhatalom által természetes szövetségesnek tartott protestáns egyházban annyira enervált volt a zsarnoksággal való szembefordulás, és hogy eljuthattak az események olyan szörnyűségekig, mint Auschwitz és a második világháború összes borzalma.
Délután, a szécsényi gyülekezet templomában, a rendhagyó alkalmon dr. Orosz Gábor Viktor az Evangélikus Hittudományi Egyetem Rendszeres Teológiai Tanszékének docense tartott előadást a gasztroteológiai kalandozásokról. A vetített képekkel illusztrált prezentáció során az ízlelés, érzékelés témájában a föld sójától a halál megízleléséig szinte minden területet érintett. A kenyér, mint Krisztus teste, mely egyszerre teremt kommuniót, és teremti meg a valódi kommunikáció lehetőségét, a manna, valamint a lépes méz édességű bölcs szavak mellett szóba került a sör, mint folyékony kenyér, valamint a bor, melyeknél csak az asszony és a király, de legfőképpen az igazság erősebb. Bár a templomban vasárnaponként az istentiszteletre nyolc-tíz igehallgató gyűlik össze, de az ünnepre ennek háromszorosára duzzadt a jelenlévő gyülekezet, és Balassagyarmatról is érkeztek hívek.
Este hat órától Balassagyarmaton a gyülekezeti teremben a Veres Andi által vezetett Song4U zenekar adott koncertet, vendégük pedig Müller Péter Sziámi volt.
A hétfői nap is izgalmasnak ígérkezik: 10 órától Kovácsné dr. Nagy Emese tart előadást a hejőkeresztúri oktatási modellről, majd 11.30-tól Réz-Nagy Zoltán, az EHE egyetemi lelkésze a reformáció kulturális és vallásközi hatásairól, 14 órától dr. Béres Tamás, az EHE Rendszeres Teológiai Tanszékének vezetője a természettudományok és a hit kapcsolatáról, majd 16 órától dr. Perintfalvi Rita katolikus teológus a keresztény fundamentalizmus veszélyeiről, végül a nap zárásaként, 18 órától Kamarás István OJD akadémiai doktor, vallásszociológus a „ferencpápista egyházreform” esélyeiről elmélkedik.
Természetesen kedden, 31-én, valamint a következő vasárnapokon is folytatódik az ünneplés.