Nem első alkalom, hogy a vadkerti tanárok pályázati lehetőséggel utaznak külföldre. Korábban Skócia felföldjén, Angliában, Svédországban, Németországban jártak, ahol hasonló pedagógiai tapasztalatokkal gazdagították ismereteiket. Most másodszor is támogatást nyertek, melynek köszönhetően ketten Máltán, kilencen ír vendégségben sajátítottak el az iskolájukra is adoptálható különböző szakmai eljárásokat.
Érdekes volt újra „diáknak lenni”, készülni az órákra, házi feladatokat készíteni, párokban, csoportokban, projektben dolgozni és mindezt angol nyelven – mesélik a résztvevők. Európa több nemzetiségéből érkeztek társak a programba, remek kapcsolatokat építettek ki. Bátran és nyíltan beszéltek egymással angolul – persze ki-ki a maga szintjén – szokásokról, hagyományokról, családról és közösségről illetve nemzeti vagy vallási ünnepekről.
Remek ötleteket gyűjtöttek össze, amelyeket itthon is bevetnek majd a tanítás során, hogy még könnyebben menjen a nyelvtanulás mind a diákok, mind a felnőttek körében.
Mivel az iskolánkban működő Smart School iskolarendszernek nincs még olyan sokrétű, hazai módszertani ajánlása, szinte kizárólag az adott nyelvi környezetben tudnak a tanárok kellő információt szerezni a különböző pedagógiai eljárásokról, információs és kommunikációs technológiához kapcsolódó módszerekről. Az íreknél jól működik a számítógépes tanítás-tanulás. Nagyon sok jó ötlettel gazdagodtak tőlük a magyarországi tanárok is. Bepillantottak abba, hogy a modern közösségi hálózatok milyen széleskörű lehetőségeket nyújtanak oktatási felhasználásra. A nyelvtanítási módszerek apró fogásainak kész tárházával tértek haza. Ezen kívül betekinthettek más nemzetek kultúráiba. Írországban megismerkedtek Limerick városával és környékével, Dublin nevezetességeivel, az írek csodálatos tájaival, sokszínű kultúrájával, történelmével.
A Máltán tanulók sem maradtak élmények nélkül. Ők Vallettában jártak, Gozo szikláinál, Mostában, Mdinában és Rabatban. Csupa csodás vidéken – tették hozzá beszámolójukhoz a részvevők.
Úgy látszik, nem véletlen, hogy a négy csoport hazaérkezés után egyhangúlag megszavazta „Az év továbbképzésének” az Erasmus + által támogatott projektet.
Bár egy ilyen nagyívű pályázat koordinálása, pénzügyi és szakmai irányítása, beszámolók elkészítése nagy munkát igényel, a vadkerti pedagógusok minden lehetőséget megragadnak a fejlődésre és fejlesztésre. Mint mondják, egyénileg nem biztos, hogy eljutna mindenki ilyen szakmai fejlesztésre, ilyen csodaszép távoli vidékre. Az pedig, hogy megéri-e, Vadkerten ez nem kérdéses.