Eredményesen zárult a „Hármas kötés” – digitális közösségben gyermekeink jövőjéért című projekt

Eredményesen zárult a „Hármas kötés” – digitális közösségben gyermekeink jövőjéért című projekt

Share this content.

Forrás: Nyíregyházi Evangélikus Kossuth Lajos Gimnázium, Nyíregyházi Evangélikus Egyházközség
Nyíregyháza – A Nyíregyházi Evangélikus Egyházközség, mint konzorciumvezető, valamint a Balatonboglár-Hács-Somogyvámosi Társult Evangélikus Egyházközség és a Magyarországi Evangélikus Egyház, mint konzorciumi partnerek a Széchenyi 2020 keretében megjelent a „Digitális környezet a köznevelésben” című (EFOP-3.2.3-17) pályázat nyerteseként 79,93 millió Ft támogatásban részesültek a „Hármas kötés” – digitális közösségben gyermekeink jövőjéért című projektjük megvalósításához.

A projektet az intézményfenntartók a Túróczy Zoltán Evangélikus Óvoda és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, a Nyíregyházi Evangélikus Kossuth Lajos Gimnázium és a Dél-Balatoni Gárdonyi Géza Evangélikus Általános Iskola bevonásával valósították meg.

A pályázat során bővítették az iskolák digitális infrastruktúráját, hiszen eszközbeszerzésre a támogatás 30 százalékát, 31 581 937 Ft-ot fordíthatott a három intézmény. Beszereztek 8 darab interaktív kijelzőt, 82 darab tanulói tabletet, 41 tanári laptopot, 4 db laptop és tablet tároló szekrényt, 1 darab laser nyomtatót, sakk palota demonstrációs táblát, WIFI modult és pendrive-okat, amelyek biztosítják a mindennapi digitális eszközhasználatot az intézményekben.

A pedagógusok IKT kompetenciájának és módszertani kultúrájának fejlődését a továbbképzések biztosították. Az intézmények több mint 40 tanára vett részt az alábbi továbbképzéseken:

  • az infókommunikációs technológiák alkalmazása a mindennapi pedagógiai munkában

  • a tehetség gondozás szerepe és lehetőségei

  • fejlesztő értékelés a pedagógiai gyakorlatban

  • a Tankocka digitális programcsomag alkalmazása,

  • a Sakkpalota digitális programcsomag alkalmazása,(a tehetségfejlesztő sakk, mint oktatási eszköz)

  • a Geomatech digitális programcsomag alkalmazása, a matematikában és a természettudományokban

Az elsajátított módszertani ismereteket a pedagógusok az éves óraszám 40 százalékában alkalmazzák a matematika és a természettudományi tantárgyak oktatása kapcsán.

Az új digitális eszközök és módszerek is jól szolgálják a tanórai differenciált foglalkoztatás megvalósítását és a tehetséggondozást is. Mindemellett ezek a tanórák nagyon vonzóak és élményszerűek a tanulók számára.

A digitális tananyagfejlesztés a három iskolában összesen 20 „megvalósító pedagógus” innovatív munkáját dicséri, akik a Nemzeti Köznevelési Portálra a három év során 450 óravázlatot, óratervet és más tananyagtartalmat töltöttek fel. A portálra feltöltött dokumentumok az általunk megvalósult pilot program széles körű tudásmegosztását szolgálják majd a projekt zárása után.

A konzorciumban részt vevő oktatási intézményekben jelentős számú SNI-s és BTMN-es tanuló integrált oktatását végzk, és biztató eredményeket tudhatnak magunkénak a tanárok az ő fejlődésükben is a digitális megújulás kapcsán, így teljesült a digitális környezeti fejlesztések hozzáférhetővé tétele és akadálymentessé tétele is az ő számukra.

A projekt 2018. 02. 01. és 2021. 02. 28. között, az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg az iskolák szoros együttműködése kapcsán.

Az evangelikus.hu cikkeihez a Magyarországi Evangélikus Egyház Facebook profiljában szólhat hozzá, itt mondhatja el véleményét, oszthatja meg másokkal gondolatait: www.facebook.com/evangelikus
A hozzászólásokat moderáljuk, ha gyűlöletkeltő, törvényt, illetve személyiségi jogokat sért. Kérjük, mielőtt elküldi véleményét, a fentieket vegye figyelembe!