A projektet az intézményfenntartók a Túróczy Zoltán Evangélikus Óvoda és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, a Nyíregyházi Evangélikus Kossuth Lajos Gimnázium és a Dél-Balatoni Gárdonyi Géza Evangélikus Általános Iskola bevonásával valósították meg.
A pályázat során bővítették az iskolák digitális infrastruktúráját, hiszen eszközbeszerzésre a támogatás 30 százalékát, 31 581 937 Ft-ot fordíthatott a három intézmény. Beszereztek 8 darab interaktív kijelzőt, 82 darab tanulói tabletet, 41 tanári laptopot, 4 db laptop és tablet tároló szekrényt, 1 darab laser nyomtatót, sakk palota demonstrációs táblát, WIFI modult és pendrive-okat, amelyek biztosítják a mindennapi digitális eszközhasználatot az intézményekben.
A pedagógusok IKT kompetenciájának és módszertani kultúrájának fejlődését a továbbképzések biztosították. Az intézmények több mint 40 tanára vett részt az alábbi továbbképzéseken:
-
az infókommunikációs technológiák alkalmazása a mindennapi pedagógiai munkában
-
a tehetség gondozás szerepe és lehetőségei
-
fejlesztő értékelés a pedagógiai gyakorlatban
-
a Tankocka digitális programcsomag alkalmazása,
-
a Sakkpalota digitális programcsomag alkalmazása,(a tehetségfejlesztő sakk, mint oktatási eszköz)
-
a Geomatech digitális programcsomag alkalmazása, a matematikában és a természettudományokban
Az elsajátított módszertani ismereteket a pedagógusok az éves óraszám 40 százalékában alkalmazzák a matematika és a természettudományi tantárgyak oktatása kapcsán.
Az új digitális eszközök és módszerek is jól szolgálják a tanórai differenciált foglalkoztatás megvalósítását és a tehetséggondozást is. Mindemellett ezek a tanórák nagyon vonzóak és élményszerűek a tanulók számára.
A digitális tananyagfejlesztés a három iskolában összesen 20 „megvalósító pedagógus” innovatív munkáját dicséri, akik a Nemzeti Köznevelési Portálra a három év során 450 óravázlatot, óratervet és más tananyagtartalmat töltöttek fel. A portálra feltöltött dokumentumok az általunk megvalósult pilot program széles körű tudásmegosztását szolgálják majd a projekt zárása után.
A konzorciumban részt vevő oktatási intézményekben jelentős számú SNI-s és BTMN-es tanuló integrált oktatását végzk, és biztató eredményeket tudhatnak magunkénak a tanárok az ő fejlődésükben is a digitális megújulás kapcsán, így teljesült a digitális környezeti fejlesztések hozzáférhetővé tétele és akadálymentessé tétele is az ő számukra.
A projekt 2018. 02. 01. és 2021. 02. 28. között, az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg az iskolák szoros együttműködése kapcsán.