Gitárkíséretes korálok – Az akkordjelek értelmezése; 2. sorozat/2.
Share this content.
Szöveg: Bence Gábor, fotó: pexels.com
A hármas és hatos lüktetésű énekekben találkozunk leggyakrabban aszimmetrikus harmónia-váltásokkal. Elegendő azonban észben tartani, hogy „hánynegyedes” ütemben is vagyunk, azonnal érthetővé válnak az akkordjelek is. Példaként a „Jézus, világ Megváltója” (191) és a „Jer, tárjunk ajtót még ma mind” (137) kezdetű énekeink szolgálnak. Egy mondat erejéig kitérünk a felütések kérdésére és a transzponálás adta lehetőségekre is.
Az evangelikus.hu cikkeihez a Magyarországi Evangélikus Egyház Facebook profiljában szólhat hozzá, itt mondhatja el véleményét, oszthatja meg másokkal gondolatait: www.facebook.com/evangelikus
A hozzászólásokat moderáljuk, ha gyűlöletkeltő, törvényt, illetve személyiségi jogokat sért. Kérjük, mielőtt elküldi véleményét, a fentieket vegye figyelembe!